Hårt.



foto ett.


                         

Denna vecka är det tävlingsdags och temat är hårt.
               Priset är en Polaroid 300 kamera från företaget Cool Stuff.

Tillbaka till temat hård, efter lite funderande så blev det denna triss (foto ett ser du här ovanför). Kanske lite svårt se vad det är? Alla tre hänger ihop, om jag så uttrycker mig. Tror det ger sig redan på nästa foto, hade lite skoj när jag fotograferade och sedan trixade lite i datorn.



foto två.



foto tre.


Hårt, i alla fall jämfört med vad som ofta erbjuds i brödform till en kontinental frukost. ;-) Reser jag utomlands brukar jag alltid packa ner ett paket av detta goda bröd i bagaget. Bra att ha när man tröttnar på allt det trista vetemjölsbrödet. 


Andra tolkningar här, 

Erik

Kommentarer:

1 Fia:

Knäckebrödsbilden blev verkligen min favorit!

2 Tant otto:

Finurlig knäckebrödstriss...hårt bröd var det!!!!

3 Kristina:

Finurlig triss och häftiga bilder!

4 Rantamor-På Näthinnan:

Hahaha ja hårt bröd är ju bra till temat hårt, kul blir d också när du lekt lite med bilderna.

På tal om Borgahällan och klättringen. Lättaste vägen upp är att betala helikopterföraren ett par tusingar så ltfter han opp en och man får vara där en kvart. =)

Men annars går det en brant stig upp på sidan om , över ett skrå upp på kalfjället. Det tog Rantafar 3,5 tim att nå toppen och då gick det bara ett par meter i taget på slutet. Verkligen en bragd av han jag är stolt. Han tycker att det var så mäktigt att stå där uppe och dela en Norrland med sin son.

Och vilken utsikt. Jag vil också upp, men jag har varit så förkyld så det fanns inte en chans denna gång...men Borgahällan finns ju kvar.



Ha d gott (mitt i natten)

5 Karoleen:

Kul tolkning. Väldigtr kul att du har lekt med färgerna =)

6 Anni:

Men tänk så äckligt det såg ut när det var grått!

Rolig triss!

7 Christer:

Aha, det tog ett tag innan jag såg vad det var! Jag var så inne på sten från början.

8 AnnCathrine:

Vilken härlig triss du har! Tog det direkt på första bilden, eftersom jag varit inne på samma.... :-)

Trots de härliga färgerna på sista bilden så blir min favorit den mittersta! Läckert "trixat", Ser kanon ut!

9 Beate:

Ha, ha, ha!!! Så du hade också ett knäckebröd med i bilden. Coolt:-)

10 veronica-ifokus:

Hej hej, jo vi har valt hårdbrödet vi =) Coola bilder, mot för mina klassiska =)

11 Gunvor:

Jättebra trissat! Häftiga bilder du trixat till. Mittenbilden tuffast!

12 Jah Hollis:

Originell triss. Jag vet inte om knäckebröd är något specifikt svenskt, men har sett att det på brittiska öarna lanseras som något slags diet/hälsobröd. Oprah Winfrey lär också ha gjort reklam för det som en del av någon slags diet. Jag äter det gärna med någon god kaviar direkt från tuben. :-)

Kommentera här: