En frukt jag gillar.

Sinneskatten vill i Tema fredag se frukt. Frukter finns det numera gott om i livsmedelsbutikerna. Många exotiska och en del kan man få färska året om (om man inte bryr sig om varifrån de kommer). Här en frukt som jag gärna gör till en röra, det är gott.

 
Med tanke på den knöliga ytan är innehållet lite överraskande.

(Blev inte helt nöjd med resultatet, svårt ta bra makrobilder. Tror nog jag kan ta bättre foton med min nya kamera... jag slår till snart. Det ska bli skoj.)



Vilken tur. Åt frukten precis innan den började bli dålig.

Frukt är inte bara söta efterrätter, om nu någon undrar över mitt val. ;-)



Många frukter hittar du här!


Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Avokado och tomater... plus oliver. Då klarar jag livhanken i flera månader. Hm, det blir nog guacamole idag. :p

2 Pumita:

Och så har jag efterrätten hos mig.

3 ElStiffo:

Frukt, grönsak, god är den.

4 Jah Hollis:

Snygg beskärning av avocadon på den översta bilden. Och ja, det gäller att hugga in på dom innan de börjar ändra färg inuti.

5 carina/sinneskatten:

En frukt som jag gillar i röror , men jag klarar mig utan den som den är.

Kommentera här: