Hej, hej Monika!

Ibland blir lokala pizzerian Glada Hörnan som ett varmt och hjärtligt vardagsrum, verkligen mysigt. I lördags var vi många som samlats för att överraska Monika med en födelsedagsfest. Det blev en mycket trevlig kväll. Några hade tagit med sig instrument (flera gitarrer) och bidrog med stämningshöjande musik. Allsångslåtar och också låtar att bara lyssna på och njuta av.


Dick bjöd på musik redan innan Robban och Monika kommit. 


Många låtar blev det under kvällen. IB vispade på bra och skaldade tidigare på m. Ja just det, Måsen!

 
Födelsedagsbarnet Monika i början av firandet, verkar överraskad.


Att få en "dramaten" i favoritfärgen gjorde Monika glad. Innehållet gladde också!


Robban och Ove, säkert lite prat om fritidsbåtarna de har... eller kanske vattenpolo?


Albert och Hasse i samklang.


Födelsedagsbarnet Monika fick många kramar under kvällen.


Benke framförde "Wish You Were Here" med stöd av Albert och Dick. Att Benke gillar P-Floyd är ju inte vara någon direkt överraskning... Gitarrspelet var förbaskat bra.


En cool dam.


Tror de spelade en Doobie Brothers vid detta tillfälle?

Det kommer säkert mera foton från festen!


Får bli mitt bidrag till höstmys (veckans tisdagstema), speciellt eftersom jag upplever hösten som en rätt jobbig och besvärlig årstid. Då är det trevligt att fira födelsedagar och på annat sätt göra tillvaron ljus (i höstmörkret). Kvällen med Monika och alla på Glada Hörnan blev ett bestående minne, tack.


Andra tisdagstemabidrag hittar du här!

Erik

Kommentarer:

1 Monica o Jacob:

Härligt vilken födelsedag, hon kan vara glad Monika som har sådana vänner;-)Nog var det höstmys på hög nivå alltid;-)

2 Carina - inspirera:

En härlig typ av höstmys - att umgås med trevliga vänner...

Ha en underbar hösttisdag.

Kramen.

3 Rantamor-På Näthinnan:

Lyckliga Monica som fick en sådan uppvaktning i glada vänners lag. Gillade starkt att det inte var en uppklädd lite stel fest....utan fest.

Och Dramaten har hon säkert användning för, kanske redan på kvällen att dra hem blommor å presenter i.

Trevligt höstmys må jag säga...och trubadurer därtill.



Ha en trevlig tisdag, här är den lite mörk och tråkig så jag har tänt värmeljus och slängt en hel kyckling i grytan...=)

4 Klimakteriehäxan:

Ni ser ut att ha haft det hur mysigt som helst!

5 ElStiffo:

Det ser ut som gemenskap, härligt.

6 Monica födelsedagstanten:

Tack Erik för alla fina bilder från kvällen då jag blev firad av alla mina härliga vänner. Jag fick verkligen en överraskning som hette duga. Så mysigt som det var på vår Glada Hörnan med våra musikaliska pojkar och I-B samlade på en och samma gång. Önskade låtar fick jag göra hela kvällen och när Benke rev av Mustang Sally rev vi väggarna i refrängen. Tack alla mina vänner för en oförglömlig kväll som kommer göra mig varm om hjärtat hela vintern. Kram Monica (som trodde hon sluppit undan firandet)

Kommentera här: