Varmt.

Dags för ett fönster igen, nr 108. Susanne vill se något varmt.
Jag får backa till besöket i berberbefolkade trakter i Tunisien, ute i öknen. De gräver sig gärna in i berg eller ner under markytan. Luften som darrade i solvärmen uppe på sandytan kunde man smita undan, ner under marken. Ett hotell som vi besökte var annorlunda mot alla andra hotell vi någonsin besökt tidigare. Där vandrade vi runt i tunnlar och gångar flera våningar ner i jorden. Det var svalt och skönt. Restaurangen låg ännu en våning ner med fönster åt ett håll (norr) med en fantastisk utsikt ut över öknen. På flera ställen i hotellet fanns det ljusgårdar, så det var inte alls så mörkt som man kan tro.


Ett av dessa ljusinsläpp från ytan.

Det var i dessa trakter som scener från Star Wars filmerna spelades in. Jag kände mig lite som en mullvad i det där hotellet.


Andra varma fönster här,
Erik

Kommentarer:

1 Pysselfarmor:

Det var verkligen ett annorlunda fönster - och så där nedgrävt! Härligt att uppleva det. Får man fråga - var någonstans det ligger - ortsnamn och hotellnamn - kan jag be dig snällt att få det som en kommentar i min blogg - blir intresserad av att ta mig dit. Tycker om annorlunda platser. Tack snälla du.

Ha en skön första advent

2 Cecilia Artista:

Underbar bild! Jag har aldrig varit i Tunisien men efter din härliga berättelse så skulle jag gärna vilja åka dit! Jag förstår att du haft en mäktig upplevelse där. Det är ju just därför vi gärna reser för att uppleva nya saker med alla våra sinnen!



Ha en trevlig helg!

3 larans:

Verkar vara en spännande och intressant miljö. De här fönsterna ser ju att att vara varma iaf, och platsa i veckans fönstertema.

4 Pumita:

Ser lite märkligt ut men tanken måste vara att slippa hettan inomhus. Spännande bild!

5 Susannes fotoblogg:

Det där ser verkligen varmt och torrt ut. Snyggt!

6 Birgitta - foto CHIP:

Åh där har jag också varit :) Varmt minsann!



http://fotochip.blogspot.com/2010/11/veckans-fonster-varmt.html

7 Karin:

Låter som en annorlunda plats och jag förstår mullvadskänslan....varmt kan jag tänka mig!

Kommentera här: