Trissen - En resa.

                            

Dags för en ny Fototriss och temat "en resa" är ju intressant i sig. Det är också tävlingsdags igen och om jag inte deltar, ja då kan jag ju inte vinna om jag inte ens är me!? Så jag gör ett försök... mitt drömresemål är Egypten! Jag vill fortsätta med att "utforska" öknen. 

Priset är en resecheck från  

Över till några foton från en resa till norra Afrika och ut i Saharaöknen.


Vår chaufför när vi åkte runt i öknen.

Öknen är något som fångat mitt intresse. Så föränderlig och på något sätt överväldigande.


Hälsningsfras när vi mötte andra fyrhjulsdrivna fordon. Vet inte varför fingrarna nuddade vindrutan på det sätt de gjorde. Chauffören kunde bara lite dålig franska utöver arabiska, men köra kunde han.


Rakt ut i sanden mot en oas.

En liten del av en resa.



Andra resor här,

                                                  
Erik

Kommentarer:

1 Mona:

Fina bilder. Öknen lockar mig också. Jag har aldrig varit i nån öken, men jag får en känsla av något oändlighet och storslaget när jag tänker på en öken.

2 Carina@PocoLocoCreativo:

Härlig tolkning!

3 Pumita:

Där skulle man ju ha varit med! Superavis är jag.

4 Kjell E:

Härliga bilder från Öknen.

Vi gjorde en sån resa i början av 90-talet. I Tunisien.

Red ut på Kameler och betraktade soluppgången, bl.a.

Då skulle man haft digitalkameran.

Diabilderna blev inte dåliga, men de är ju det de är.

5 Gustaf:

Riktigt härliga bilder! Haha hälsningfrasen är lite konstig tycker jag ;D men den funkar väl, ska börja med den jag med :D

6 Anni:

Spännande! Jag som aldrig har varit utanför Europa...



7 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. Jag hinner inte riktigt med som jag skulle vilja göra just nu. Blir bättre efter helgen. :-)

(Det har sina adventorsaker [kan det skrivas så?].)

Kommentera här: