Siluetter.

Sinneskatten tycker vi ska visa upp siluetter. Jag drar mitt strå till stacken med några nya foton, bland annat vid Citybanans tunnelbygge vid Riddarfjärden.


Lite kranar vid Riddarholmen och Stadshustornet där bakom.

Vill visa upp mer av stadens siluetter, trist att mörkret kommer så fort.


Nya kontorshus på platsen där Stockholm Ban (postsortering) förut låg. (Något för Göran?)


Från Skeppsholmen in mot city, kranar och Klara kyrka skapar siluetter mot kvällshimlen.



Mer siluetter här!

(Lustigt, det blev en slags triss igen...)
Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Fina bilder på ett Stockholm som befinner sig i ständig förändring. Vår Citytunnel i Malmö är i det närmaste klar nu och invigs i början av december.

2 Anni:

Snygga foton även om jag inte gillar allt jag ser - förtätningen är ett gissel tycker jag som vill ha siktlinjer och horisonter...



Men om du vill läsa mer o se mer bilder om mitt besök i Carcassonne (och inte har något emot att scrolla förbi en stor del av inlägget) kan du göra det här:

http://vardagsnjutning.blogspot.com/2010/07/veckans-hus-varldsarv.html

Din kommentar värmde, ska du veta!

3 Pumita:

Kul att se förändringen, trots att det är till det mörkare hållet... som jag har så svårt för men nu är det inte många veckor kvar tills det vänder. Finfin sista bild!



P.S. Ägg i mössan? Njaeee, inte vad jag vet,men fågelmannen skulle ta med sig ett ägg från den närliggande ön för att få härska under det kommande året. Det har jag skrivit om här: http://pumansdotter.blogspot.com/search?q=make+make

Kommentera här: