Vita linjer och regn

Regnig söndag! Naturen vill säkert ha vatten, men jag hade gärna fortsatt med värme och sol. Nu är det kvalmigt där ute. Lustigt, fototrissen vill se överexponerade foton denna gång. Knepigt fixa till i dag... vi får se hur det blir med veckans fototriss, regnet ska ju tyvärr fortsätta.
Men regn gör att jag håller mig inne och bland annat far runt på nätet.

Brukar ibland besöka Kossan, finns en del skoj där. Om du inte varit där, titta in och sök runt lite.
 
Så snubblade jag förbi ett annat ställe, med musikvideos. Lite risig kvalité, men alltid kul med annat än YouTube...
Du finner en del gamla sköna 80-talshits på 80sVideos.tv, kolla in hemsidan! Det bästa är väl just att det bara är musik från 80-talet, inget annat. På YouTube kan det ibland vara svårt hitta rätt, det tycker jag i alla fall, där finns så mycket.
Allt finns verkligen inte här, men sök på någon hitlåt och kolla om din favoritartist från 80-talet finns med. Jag fann t ex flera av Kim Wildes musikvideos.



Fast jag väljer Grandmaster Flash and the Furious Five då när rapmusiken hade tydligare budskap och ganska sällan handlade om rikedom och tjejer. Som i den sköna "White lines". Den låten är knepig hitta på YouTube, mycket är helt galet fel. 

(tog bort själva videon)

Videos verkar ha lite svårt ladda över från 80sVideos.tv och synas på bloggen, så då kan du klicka här istället!


Vet inte vad jag tycker om deras kläder!?


Idag kan denna låt med Eurythmics passa bra...


Here comes the rain again  (Vill du kolla i eget fönster, klicka här!)

En annan regnlåt är Mikas poplåt "Rain", lyssna och titta här!

En gammal (snart tjugo år!) och snygg Madonnavideo tar jag också med!


Låten Rain var med på Eroticaskivan från -92. Madonna håller ofta! Den här låten/videon hade jag glömt bort...
Vill du ha den i eget fönster, klicka här!
(En liten hälsning till Jerry, stor Madonnafan!)

Så bara måste jag ta med en av de bästa regnlåtar jag vet. Ann Pebbles "I can't stand the rain".


En nyare liveversion, gamla singeln har du här!


Så bara några rader om...

         
Kommer tillbaka till Ennio Morricones Polarpris i annat inlägg senare, men vill nämna mästaren igen. Äntligen pris till en man som gjort "riktig" filmmusik, väldigt mycket filmmusik allt sedan 60-talet. Då kom den så välkända musiken till Sergio Leones spagettiwesternfilmer, där Clint Eastwood var med som mannen utan namn, Blondie som han också kallades i filmen "Den gode, den onde och den fule".

Jag skriver bara Kent Östskog. ;-) 
(En slags hälsning det också...)  
Erik

Kommentera här: