Stark!

Det blev en lång lördag ute i solen, med en lång stärkande promenad, besök på café, glassätande och stort välmående i drygt 20 graders solsken. Sommarens första besök? En slags förhandsvisning ...?! Under promenaden blev det en del fotograferande och flera kan hamna i kategorien "olika nyanser av styrka". Jag väljer ut tre av dem, alla foton är mindre än ett dygn gamla.
Trist att Helena (med familj) blev sjuk efter Italienresan. Tur att hon fick styrka nog att få fram veckans Fototriss. Skickar en "krya på er"-hälsning med denna triss.
Till alla fotobloggare och andra besökare hoppas jag att ni ska kunna hitta någon favorit i min triss.

                                        

Börjar med att visa lördagens väderläge.


Stark sol ger skarp skugga. Naturens styrka syns också till vänster där några vitsippor tagit sig upp genom fjolårslöven för att få sol.


En starkt revirtänkande svan jagar bort ett par gäss. Dramatik i en annars lugn Mälarvik vid Ekensberg. Svanen uppförde sig hotfullt även mot människor vid stranden.


Dessa starka, gamla pålitliga ångbåtar upplevde nog ett extra starkt tryck av turister som ville åka med under den soliga lördagen (igår). Just denna båt var på väg ut till Drottningholm, en tur på mindre än en timme från Stadshuskajen.


Andra tolkningar på stark här, 

Erik

Kommentarer:

1 Carina:

Snygga, snygga bilder! Fin triss.

2 Anneli - A'la Foto:

De två understa bilderna är helt underbara! Min favorit blir svanen som är argsint och revirtänkande! De är verkligen starka de stora svanarna!! Fint tolkat!



ha en skön söndag!

3 Jah Hollis:

Gläd dig åt det fina vädret ni haft, här i Malmö har det störtregnat större delen av min lediga dag. :-(

Båten får nog bli min favorit den här gången. Den påminner starkt om hav och sommar, vilket är en prima kombination.

4 Maackyy:

fan va fint :O vi hade hemskt väder :(

5 Lasseivomma:

Härliga sommarbilder. Jag gillar din mittenbild därför att den inte bara är vacker, det händer något också.

6 Nukke:

Sol och naturen finnt i dina bilder !!!Och en härlig gammal ångbåt!

Ha så trevlig söndag :)

7 Two olsson sisters:

vilka otroligt härliga bilder^^ riktiga sommar bilder:D//Emma.

8 Ma.links:

Häftiga fåglar! Bra fångat.

9 Hasse A:

Morrn Erik.



Vilken skillnad i grönska mot här, där vi bara ser ett Svagt grönt skimmer, har ni Starka färger....

Ha de bra.



Hasse A

10 cat:

Oj vilken dramatik det är i bild 2. Den blir min favorit även om jag har dåliga barndomsminnen av att själv vara utsatt för argsint svan:)

Vilken härlig och solig triss.

11 Agneta:

Du ser ut att ha haft en härlig lördag! Fint triss!

12 Pialotta:

Andra fotot är bara så himla snyggt:)

Så ni hade så pass mycket sol och grader i går.. inte vi, grått och mulet.. regnat hela natten före.. plask, plask i vattenpölar:(

Ha det fint denna söndag som här i Skåne är gråaste grå idag oxså:(

13 Lena:

Vackra bilder!

14 Rantamor-På Näthinnan:

Äntligen fick jag till min triss, idag hade jag lite problem men plötsligt hade jag många styrkor.



Gillar din mittenbild med fåglar som är i rörelse och vattnet, naturen ger för mig alltid extra poäng, så jag gillade alla din styrkor.



Ha en finfin söndag.

15 Daniela:

Ja dom där svanarna får man allt akta sig för ibland :)

16 Marie Carpe Diem:

Underbart Semlan! Vilka bilder. Försommar var det verkligen i går i vår vackra stad.

17 Rantamor-På Näthinnan:

Ja du jag var nog i salig trans och chock hela den kvällen, och min man suckade :å jag som varit till Norge å betalat stora pengar för att få en lax, å aldrig fått någon å så bara plockar du upp en i havet på en fiskeprimiär med båten.

Tur att vi var i båten så jag kunde grilla den slut innan vi fick upp den. Hade ju ingen riktig fiskehåv heller....såg ut som en tesil i förhållande till laxen. den vägde över 8 kilo...

Förståss rekord.

Linan var en sån "streemlina i tyg" 0,16.

Och Rapala draget var en sån 5 cm, men nu vet vi ju att laxarna är inne å jagar spiggen vid stranden.



Har du läst mina färska fiskebloggar ??? i förra veckan.....lite underbar lycka....



He en finfin dag.

18 Misswhatsit:

Starka och välfångade foton till dagens triss! Vackert.

Ha en bra söndag!

19 Hedwig:

Fina bilder på sommaren vi hade igår - idag är det som vanligt igen. Bilden med den ilskna svanen är bäst. Synd bara att den även är ilsken mot människor.

20 Nilla:

Stockholm och båtliv är starka fina sommarminnen för mig. Härliga bilder! Ha en fin kväll.

21 Mad World:

Jättefina bilder. Gillar särskilt den sista med båten.

22 Monica o Jacob:

Härlig triss du fått till, ja svanar kan vara ganska otrevliga dom vi matade var otrevliga mot varandra men inte mot oss.Dom kunde bygga båtar förr i tiden, snygga och pålitliga.Gillar skuggbilden men favorit får bli aktionbilden med svanen.

Ja vi har en liten kennel(Schäfer)med 3 kullar på 16 år kan man ju inte påstå att vi haft någon överproduktion direkt.

23 Len@:

Härligt det låter med café besök och glass ;)

Fina bilder du bjuder på i din triss, gillar verkligen din ångbåt ;)

24 Monika:

Bra triss! Gillar fåglarna! Svanen kanske hade fått ungar redan, eftersom den var så argsint.

25 Wojtan:

Hej



Bra tolkning av trissen. Jag gillar mittenbilden bäst med den skyddande svanen.



Åsa

26 El Stiffo:

Snygg triss. Du är bra på att få till det med ord till dina bilder.

27 LEna Norgren:

Vilken härlig styrka som svanen visar upp!!!!!Den bilden var urläcker!!!!!

28 AnnCathrine Eriksson:

Som vanligt en härlig triss! Mittenbilden med den ilskna svanen blir favoriten! Vilken action... :-)

29 Kerstin:

Riktigt bra triss hos dig, Erik. Jag älskar bilden med svanen, snacka om starkt revirtänkande. Snyggt fångat av dig. :)

Ha en fin vecka.

30 Tinkerbell:

Härlig triss!!!

Bilden på svanen som kämpar för sitt revir är helt underbar ...

Snyggt fångat!!!

31 Mia:

Fint fångat, trevlig tolking av fototrissen!

32 Cumulunimbus:

Ser ut som att du hade en ljuvlig försommarlördag! Kanon att du har bakat in dina dagsfärska foton så att de passar temat. För det gör de verkligen, bra tolkat där :)

33 Helena Kulle:

tack snälla för din kommentar på min triss, gjorde mej oerhört glad. tycker inte din triss är "fnuttig", tycker den är jättefin :)

ha en mysig dag.

/Helena

34 Tove:

Härliga bilder och en fin tolkning. Bild 2 är verkligen kraftfull. Och ångbåten är så vacker och framkallar så många minnen...

Kommentera här: