Gul och lila.

Jag misstänker att den som håller i Fredagsfärger (Vem är det förresten?) gärna vill se blommor med tanke på färgerna gul och lila. Ganska ofta är färgerna sådana att jag starkt misstänker ett stort blomintresse.
Ibland är jag lite lat och faller för enkla lösningar (läs foto på blommor). Men ofta vill jag gå emot det uppenbara. Finns en del bloggare som jag tycker tar mycket vackra foton på blommor, så det överlåtar jag med varm hand till er. Hellre ett foto med lite udda motiv (vilket inte riktigt är fallet denna vecka, solnedgångar är ju ganska populära motiv). Den här veckan blev det kvällsutsikten som en kär vän kan njuta av varje dag på Ormberget (i Gröndal). Fotot togs när OBE lyckats få till en träff. Hoppas det snart blir en ny chans för OBE att träffas och vara lite mer kreativa!
Inte utan att jag är lite avundsjuk över vännens fina utsikt. :-)


Det är bakom ön Stora Essingen som solen håller på att gå ner. Molnet färgas lila.



Andra färgbidrag här,


ps! Måste vara småjobbigt att inte ha någon dator, kan jag tycka. (Syftar på vad den som håller i fototemat skrivit.)

Kan inte låta bli (he, he) att visar upp ett annat foto också. Detalj från min datahörna där färgerna gul och lila också hänger. Den lilla munken fann jag nere i Italien i en "kyrkoaffär" och den skyddar numera min dator från elaka virus och annat teknikstrul som kan förstöra mina trevliga stunder vid datorn... utöver lite mat och goda viner var helgonet det enda som kom med hem från senaste Italienresan. Jo, jag köpte en vitlökspress och en spaghettislev också. :-) 


Några korthållare och andra band från mässor och demodagar och så min skyddsmunk (helgon). 

Erik

Kommentarer:

1 Carina@PocoLoco Creativo:

Läckra foton!

Jag har själv inte hunnit att deltaga, dock instämmer jag i din tankegång. Jag älskar naturen, dessa perfekta blommor, de är så vackra! De har balans, skönhet, de har allt som människan ofta saknar, och ibland känner jag att det är inte så utmanande att fotografera dem just därför.

2 Erik "Semlan":

Tack för din synpunkt Carina.

Nu har jag kollat runt bland några bidrag och visst finns det en del blommor där... :-)

3 Pialotta:

Färgerna stämmer nog mer överens med gult och lila på munkbilden:)men du.. vilken fantastisk bild på himmel och vatten:) jag missade idag på grund av annat, men som du vet har jag fler bloggar;)

Trevlig fredag till dig.. nu ska jag dricka ur min kaffemugg.. sedan är det fredag för mig på riktigt. Åska och regn här just nu, så det blir inget nöjesliv.. ute i alla fall;)

ha de.. Tjingeling

4 cat:

Förstår att du blir avundsjuk på din väns utsikt :)

Hoppas din lilla munk håller alla otäcka virus borta ;)

5 Mariann L:

Att ha den utsikten till vardags är inte illa! Du har ju lyckats fånga en underbar solnedgång. Apropå din munk så ska jag visst vara munk nästa vecka på en klostervandring! Undrar hur det kommer att kännas!

6 Jah Hollis:

Blommor och solnedgångar är definitivt mest förekommande hittills av vad jag har sett. Men det är ju vackra motiv båda två om man nu inte misslyckas totalt som fotograf. Och det har inte du. Bild två är väl vald för att de båda färgerna så tydligt finns med där. Eller kanske för att munken skulle få vara med. :-)

7 Nukke:

Oj så vacker solnedgång !!!!I min bild finns nästan blommor ;)

Kommentera här: