Gammal?!

Jaha, vad ska jag visa upp för foto som tolkar "gammal" bra?
Jag har haft några foton i mitt arkiv ett tag och hittills inte funnit något lämpligt tillfälle att visa vad jag dokumenterade. Smått äckligt vill jag direkt varna, om du har svårt för saker som är gamla och ser annorlunda ut än vad de gjorde från början.
Låt mig förklara.
En kakburk hade legat till sig, innehållet var bortglömt sedan länge. Faktiskt trodde jag att burken var tom och tänkte använda den till att stoppa i nya bakverk. Men märkte snabbt att där redan fanns något och undrade vad för gott som kunde gömma sig i kakburken. När locket öppnades stängdes det lika fort! Reflexen var att omedelbart bara slänga allt, kakburk med gammalt innehåll. Så insåg jag att detta tillfälle att dokumentera något så här gammalt knappast kommer tillbaka. Så jag gav mig ut på balkongen och öppnade kakburken igen och tog några bilder på innehållet.
Varför ut på balkongen? Jo, jag tänkte att sporer eller något annat kunde smita från burken och odla sig vidare... ute på balkongen kändes det mer ofarligt på något sätt. Det kanske i sig är helt ofarligt.  
Nu kanske jag väckt din nyfikenhet?
Dags för varningen igen. Detta foto kan ge mardrömmar! Minst vissa hulkningar...
Titta inte på fotot om du just sitter och äter.
Tror inte Maria som håller i Tisdagstema hade tänkt sig denna tolkning... ;-)
Berör fotot dig?
Vilka känslor får du när du betraktar bilden?
Har något liknande hänt dig? 



Ingen bearbetning annat än röda ramen och signaturen. Så här såg det ut i kakburken.



Säkert många andra tolkningar här,  
Erik

Kommentarer:

1 Rantamor-På Näthinnan:

Uuurk...uuurk sådärja nu ha jag kräkts färdigt....sska bara spola.

Hahaha efter jag läst varningen tänkte jag först att du varit å fotat något lik....Hm...

ja jag vet det finns ju snygga lik med..

Lite makabert....men gammalt jovisst.



Såg att mitt inlägg bara funkade via länken under...konstigt ha jag slarvat nu igen...



2 mimmi:

ha ha .. ja jag hade nog stäng den burken väldigt snabbt jag med :)

Ju den mölle fanns i sverige ..för länge länge sedan :)

3 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

huj...

de såg INTE fräscht ut!!

Blääääääää....

Men passade till dagens tema är ju fotot!

=)

4 Monica o Jacob:

Haha att glömma kakor i en burk vore en fläck på vår vapensköld och skulle nog aldrig kunna hända här.Söta var dom dom små ludna varelserna;-)

5 Pialotta:

Tvi vale vad äckligt.. ja du det kan hända även jag glömmer i kakburkarna;)

Ha de gott, men låt bli att ät de där, även om de kan innehålla bra grejer oxså;)

6 Kvasthilda:

Fin bild på något urvidrigt. Det händer här ibland också. Fast det blir nog mer åt torkarutopulvriseras-hållet här..... Möjligtvis om någon sås blivit kvar i en burk o glömd bakom nåt i kylen kan det likna det där.... rys

7 Mariann L:

Det såg verkligen inte trevligt ut! Häftiga färger dock! Som du säger ska man inte missa ett sånt fototillfälle.

8 Della / Var Dag ett Äventyr:

hihi Det ser verkligen gammalt ut! Och att titta på det på bild går ju bara.

9 Hasse A:

Morrn Erik.



Det ser ut som en tennisboll med "mittbena"...

(En gammal)

Ha de bra.



Hasse A

10 Camilla "Lillagul":

Uscha , det där såg inte så smaskigt ut precis !

Kan inte ens gissa vilken sorts kakor det varit :)

Kul att du tog foton på dom innan dom åkte ut.

11 Malo:

haha vilken rolig tolkning av gammal! Och dessa kakor ser verkligen ut att vara gamla och oätliga. Riktigt äckligt!!

// Malo

12 Johanna (en liten paus):

Annorlunda tolkning - helt klart - men ganska kul! De ser inte vidare goda ut de där kakorna ;o)

Ha en fin tisdag!

Johanna

13 Helena Kulle:

Rolig tolkning, men ÖRK ;-)

Ha en fin kväll.

Helena

14 Ninnie:

Usch...ser inte mysigt ut alls. Fast innan man vet vad det är ser det ut som små troll eller nåt....!

15 Erik "Semlan":

Tack för kommentarerna. Kanske lite äckligt, visst, men helt klart gamla kakor. Vill tillägga att detta sker inte ofta, som det "kakmonster" jag är. ;-) När dessa små bullar var färska smakade de bra. Det var min son som bakade dem, med mandelmassa och hallonsylt i dem.

Kommentera här: