Förslutet fönster.

Bjuder på detta igenmurade fönster som Susanne vill se när fönstertemat kör för 85:e gången.
För dig som passerar centrum av Stockholm regelbundet tror jag du kan se på vilken byggnad fönstret finns, eller snarare var fönstret inte finns.



Tips till den som inte känner igen byggnaden. I sensommar kommer Ennio Morricone och Björk att få Polarpriset från kungens hand inne i denna byggnad. De olika Nobelprisen (bortsett från Fredspriset) brukar också kungen dela ut från scenen inne i denna blåa byggnad. Själv har jag sett konserter med grupper/artister som Bruce Springsteen, Frank Zappa, The Who, Keith Jarrett, Supertramp, Gentle Giant, Moody Blues, Sky, Jethro Tull, Manfred Manns Earth Band och Andreas Vollenweider för att nämna några. Några Polarvinnare, men de brukar uppträda på större arenor när de passerar förbi på någon världsturné. 


Andra fönsterbidrag här,

Erik

Kommentarer:

1 Hedwig:

Ha, visste redan när jag såg första fotot och inte ens läst texten - det måste vara Konserthuset.

Dessutom kunde det fotot nästan platsa i nästa veckas utmaning i Veckans hus - kolla in <a href="veckanshus.stjernvall.se">Veckans hus</a> på söndagskvällen eller måndag

2 Susannes fotoblogg:

Innan jag läste din text och Hedwigs kommentar så tänkte jag samma sak, dvs. att det är Konserthuset. Där har jag också lyssnat till ljuvliga toner. Minns speciellt Paco de Lucia, en av de största flamencogitarristerna.

3 Jah Hollis:

Jag gissade redan på färgen att det var fråga om Konserthuset. Märkligt nog har jag aldrig varit inne i det. Fin bild, förresten.

4 Klimakteriehäxan:

Hade inte känt igen kåken utan dina hintar!

Kommentera här: