Ett rutigt fönster.

Fann detta stora rutiga fönster i Hammarby Sjöstad. Stadsbibliotekets lokaler nära gamla Lumafabriken har stort fönster som frontar Hammarbysjön, ger säkert fint ljusinsläpp i lokalerna. Det var intressant promenera runt i detta relativt nybyggda bostadsområde. Det är sällan jag tar mig ner till Sickla och strövar runt där. Många resauranger och kaféer längs gatorna och en trevlig gratisfärja över vattnet från Hammarby till Södermalm.
Susanne som håller i Veckans fönster vill se rutiga fönster, tycker mitt foto kan passa ganska bra till temat.


I fasaden reflekteras himlen och husen på Södermalm.

Härligt lördagsväder, blir nog en promenad med kameran...

Andra rutiga bidrag här, 

Erik

Kommentarer:

1 Susannes fotoblogg:

Är det Stockholms stadsbibliotek som är så omdiskuterat? Och som Asplund ritat och som en tysk arkitekt hade gjort ett tillbyggnadsförslag på? Kommer faktiskt inte ihåg byggnaden från när jag bodde i Stockholm.



Cirka 100 rutor får jag ihop. :)

2 Vivan:

Här var det både rutiga stenar och fönster!

Skall kolla när jag kommer upp till H-staden!

Kramen!

3 Kvasthilda:

Hahaha. Där fanns det rutor av alla slag o material :-)) Klockrent. Längesen jag var i Stockholm....

4 El Stiffo:

Och det är ett trevligt bibliotek på insidan också.

5 Mariann L:

Har inte stannat till vid Hammarby Sjöstad, än. Bra hus för bibliotek med tanke på ljusinsläpp. Det blev fint med speglingarna. Bonus för mej blev det lilla vattenfallet!

6 Jah Hollis:

Fin bild. Vi har också en rutig fasad på biblioteket i Malmö. Men den har jag redan använt i en fototriss:

http://jahhollis.blogspot.com/2008/12/temat-fr-rets-sista-fototriss-genom.html

Kommentera här: