Tråkigt.

Sedan Gallerian i Liljeholmen öppnade i höstas har jag hamnat här på perrongen och väntat på tunnelbanetåget många gånger. 
Fantastiskt tråkigt, otroligt trist miljö i Liljeholmens tunnelbanestation. En av få stationer i Stockholms tunnelbanenät som inte har någon konstnärlig utsmyckning. Varför? Bristen på konst ökar på tråkighetsfaktorn. (Jo, jag vet, ett prismafönster och en liten figur på en vägg, men det är tråkigt lite!) "Liljeholmen är en station man gärna åker ifrån", skulle de kunna ha som slogan. 




Andra tolkningar på tråkigt här, 


Kliver upp ovan jord...


Liljeholmstorget, inte så upplyftande...

          
           Tråkigt? Mycket is på marken att halka runt på, trist det med. Men isen smälter bort, själva torget är kvar, så tråkigt så.

Tråkigt att mitt bidrag till tisdagstema inte syns! Något konstigt är det på den sidan, för mitt Tisdagsbidrag vill inte hamna bland kommentarerna på Tisdagstema...?? Hoppas Maria (administratören) snart släpper in mig så det syns att jag är med på temat. Tråkigt när det strular. (Jag har försökt "lämna in" vid flera olika tider... nu senast kl. 19.00.)

Men solen skiner idag (solen skiner nästan varje dag just nu), det är härligt!

Erik

Kommentarer:

1 Camilla- Bilder Av Livets Lust:

Ja, de var mig en tråkig miljö nere i tunnelbanan....kunde ju ha piffat till väggarna lite i alla fall..

tänk ALLA människor som står där varje dag, å ser detta....

TRÅKIGT!



Ja, en "engångs-kamera" hade ju varit i bra i mitt läge...

men nu får jag ju åka tillbaka till Barca i april och förhoppningsvis fota allt som bara blev halvt förra gången...

testade även att vända på kameran ( typ oppåner) för att kanske få med den andra delen och att i PS kanske kunna få ihop det till en hel bild...

men jag lyckades aldrig!

2 Ariella:

Det såg verkligen tråkigt ut.



Ha en fortsatt trevlig dag!

3 Hasse A:

Morrn Erik.



Jag var i Stockholm i helgen, (Farsta C).

Jaq slog på arslet, med båda bena i luften....

Jag blev mest våt och skitig.

Noll sand, halt som F.

Tråkigt att det sandas så dåligt.



Ha de bra.



Hasse A



Det (röda) tegelhuset i bakgrunden det är väl församlings huset, jag gick och lästa där....

4 Nukke:

Och vad kan man göra att få tunnelbanestation att se trevligare ??? Kanske något intressant på väggarna ?

5 Mad World:

Håller med om att stå och vänta där på tunnelbanan är tråkigt.

6 Misswhatsit:

Ja detta var en bra illustration på temat. Alla möjligheter till förbättring finns kvar:;)

7 LissenTo:

Huvaligen vad tråkigt att stå på perrongen under jorden. Måste var urtrist, fast kanske du har lite musik i öronen.



Ibland när jag länkar direkt till inlägget, så funkar det ej. Då tar jag bara till bloggadressen, då fungerar det.

Ha det gott.//Lissen

8 Klimakteriehäxan:

Håller med om att detta är trist - men närbelägna Zinkensdamm är faktiskt inte ett dugg roligare!

Nåt konstigt är det med att lägga in en blänkare om Tisdagstemat, tidigare har det alltid gått problemfritt, men i dag kommer inte mitt bidrag upp - du kan väl titta över ändå? och ha lite tråkigt! :-D

9 Inger Maryissa:

Jag tycker också att Liljeholmens tunnelbane station och torg är jätte-tråkigt...

Hoppas de snart kommer att fixa till det lite bättre

10 mimmi:

Ja det var onekligen verklig tråkigt där nere .. men ovan .. där fanns ju i alla fall lite sol ;)

11 Linda:

sv: Tack:-) Och eftersom jag själv jobbar inom förskola så vet jag så väl hur mycket man gärna ser dom små hostiga och snoriga monstren få vara hemma med sina föräldrar trots avsaknad på feber, bättre att gå på barnets allmäntillstånd, men det förstår inte alla..



Bra tolkning och jag håller med den där stationen är urtråkig och det vore väl dags att dom fixar till även där nu då dom bygger så mycket i krokarna:-)



Ha en bra dag..

12 Mia:

Men du...ditt förslag på slogan var ju definitivt INTE tråkig! =))

13 Erik:

Tack för alla kommentarer! Kanske dags starta en Facebooksida om den tråkiga stationen Liljeholmen?! :-) Fast jag är usel på Facebook, blev inlurad dit av kompis, men underhåller det inte. Tycker det räcker med bloggen. :-) Kanske någon annan som "tar över facklan" med den tråkiga stationen?

Vill passa på att be Maria (Tisdagstema adm.) om ursäkt.

Men jag blev så irriterad när jag aldrig syntes bland bidragen. (Det måste ha skett först efter klockan 20.00, för då stängde jag ner datorn och kollade på "Mästarnas mästare". Sedan fanns jag där sent på kvällen när jag slog på datorn igen.)

Men nu har ju Lissen tipsat om en lösning på problemet, tack för det.

Må gott alla!

14 Dina:

Sv: Bara namnet "statistik" är urtrist. En lika tråkig föreläsare gör inte saken bättre! Men en vecka kvar till tenta, sen är det över för gott! Så blir det dags att inviga våren med lite juridik;)



Liljeholmen är verkligen inte det minsta kul (värst var det nog under sl-kaoset)! Tacka vet jag Thorildsplan, som ser ut som en Ms.Pac-Man explosion!

15 Pumita:

Håller verkligen med dig om Liljeholmen. Synd att arkitekterna har inspirerats av de vackra omgivningarna mot sjön och så.



FB är inget för mig heller. Bloggen tar rätt mycket tid den också och man kan inte vara överallt.

Kommentera här: