Tisdagstema - plast

Dags för Tisdagstema igen och nu ska vi se om allt fungerar bra... Vi ska visa upp plast. Oj, plast finns det gott om. Bara att öppna kylskåpet och ta en foto. Mycket plast där... 

Först for jag alltså ut i köket, men väl där och när jag kollade efter plastiga köksprylar vaknade plötsligt en helt annan idé i min skalle. Kom att tänka på något gammalt. Så det blev till att ge mig in i klädkammaren och rota runt för att finna en låda full med... ja var är den där mindre plastlådan som innehåller de där plastiga som är helt perfekta till tisdagstemat?

Vad det var i lådan syns det lite av på fotot (trot eller ej, men det finns mera).



 


Några vanliga figurer, men också några lite ovanliga. Finns en figur jag verkligen gillar. Kanske kan du ana vilken? För mig blev det lite nostalgiskt att rada upp dem för fotograferingen. Fånigt, det är ju bara färgade plastbitar.
 

Andra tolkningar finns här,


Hmm, det är tveksamt om jag vågar lämna in denna vecka...? Maria som har hand om Tisdagstemat hade många bidrag/kommentarer som fastnade i något "antispamfilter" som hon har. Jag tillhörde denna skara (som inte syntes) och jag blev otålig när det inte syntes (så det blev flera tester, dvs inlämnade kommentarer om mitt fotoinlägg). Vill rikta en ursäkt till Maria, inte meningen göra ditt arbete jobbigare. Så här skrev hon själv förra veckan. Men jag har fått ett tips och det ska jag testa denna vecka. Vi får se om det funkar.
Önskar alla fotobloggare en skön tisdag!

Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Plastiga figurer ser jag här. Bra dokumentation vad man kan göra av plast.

Angående Tisdagstemats bidragsbekymmer, lärde jag mig något den här gången. Jag fyllde endast in hemadressen utan länk till inlägget och fyllde i länken för sig i kommentarsfältet som jag gör här; http://artlover-mittlivibilder.blogspot.com/2010/03/packaging-polystyrene-foam.html/ Då funkade det.

2 Helena Kulle:

Vilken söt lite samling :)

En gång i tiden hade jag en jättesamling av Kinder-äggs smurfar, synd att man slängt dom, hade varit kul att haft kvar nu faktiskt.

Ha en din dag.

Helena

3 Carina - inspirera:

Härlig bild! Mycket plast finns det när man tänker efter...

Ha en underbar tisdag.

Kramen.

4 Annelie:

Härlig bild! Och jag tror din favorit är den lille gubben med kepsen! Han var söt tycker jag!

5 Hasse A:

Morrn, Erik.



Din favorit, kan det vara han Northug, den gröna figuren med stora öron?



Fin samling.....



Ha de bra.

Hasse A

6 Mats:

Meckitrollet!



Den lätt parfymerade doften är ett starkt minne!

7 Hedwig:

Det var en fin samling, kan tänka mig att du har fler. Svårt att gissa vilken som är din favorit i det där gänget, men misstänker gubben i förgrunden.

8 Marie Carpe Diem:

Oj vilken samling! Många störtsköna figurer med underbar karaktär. Hm............favorit figur, japp jag tror det är lille mannen med skägg och keps. Är han inte dig upp i dagen ;-). Ha en fin tisdag.

9 Pumita:

Jag tror att många styr stegen till köket idag när de ska välja bidrag till dagens tema (så även undertecknad, hos mig hittar du en äkta spork). Kul att se att du tänkte annorlunda. En härlig samling!

10 Pialotta:

Spam och annat skit är ett dilemma.. Mitt bidrag kom inte in, men jag "vågade" inte skriva igen;)

Här har du hittat en hel del plastigt.. kul att du inte kastat de gamla plastiga figurerna.. det kommer alltid till nytta i olika fototeman:)

Förresten vill du va med i mitt lilla Musik Och Foto som börjar på lördag.. kolla inom på Kafferasten så kan du läsa mer:)

http://kafferasten.blogg.se

11 Kvasthilda:

Det var en skööön samling plast :-)) Jag "känner" inte dig tillräckligt för att veta vilken figur du föredrar men min favorit är nog den lille tjocke kaptenen, tätt följd av Långben. Underbart!



Som Pumita säger. Många går nog till köket, och så gjorde jag, men det är mest för att jag har så vansinnigt mycket plast omkring mig. Dockor, dockor, dockor.



Hasse.. (Jerry) Northug. hahahahahahaaaa!!

12 mimmi:

Vilken härlig bild :) och så mycket man kan få se av plast nu .. som man inte hade en tanke på innan :)

13 Kvasthilda:

Då är det Snobben :-)

Min favvis är i alla fall tjockisen i seglartröjan!

14 anki:

japp sitter en till här som la in mitt bidrag två gånger, men jag skrev i kommentaren i hennes inlägg om det hela och bad om ursäkt.. :)



skriver man länken till inlägget i raden för bloggadress så hamnar det i skräpposten oftast,, så jag skriver den i kommentaren istället.. funkade utmärkt så denna vecka.. :)



men vilka härliga plast figurer,, och fler ändå har du av dom. :)



bra tolkat och fint fotat..



ha en skön dag

15 Ariella:

Mysig bild!!

Plastfigurer är roliga, fast de gör ont att trampa på om de ligger på golvet i dotterns rum och man ska smyga in där på natten.



Ha en fortsatt trevlig tisdag

16 Lasseivomma:

Kul bild som väcker nostalgin till liv. Jag känner igen ett flertal, bland annat det långhåriga trollet som man satte på pennan.

17 Anneli - A'la Foto:

Vilka härliga figurer! Glad blir jag av dem!



Jag förstår att man blir otålig när man inte får in sitt bidrad direkt...det har väl hänt mig någon gång och då vill man ju gärna trycka flera gånger...vilket jag säkert gjorde! Jag tänkte inte på den som sitter bakom och fixar allt detta! Hon är en klippa och jag är så glad över tisdagstemautmaningen! Men det är klart att du ska våga vara med...

18 Mia:

Åh vad man blir glad och nostalgisk av den bilden! Härligt!!! =))

19 Monica o Jacob:

Kan det vara Snobben tro, tycker oss se fler än en,nostalgi är det i alla fall.

Bra uppslag med länken ska prova det nästa gång, hamnar ju alltid på villovägar.

20 LissenTo:

Vad kul att ha kvar samlingen. Ibland rensar man på både gott och ont.

Din favorit............ svårt......kanske snobben, som är cool.



Jodå, jag har också tryckt flera gånger. Men nu när jag bara skriver bloggadressen går det bättre.

Ha en skön kväll. Lissen

21 Mona:

Åh, vilka underbara figurer, inte alls bara färgade plastbitar! Vad kul att du har dom kvar. Det här är ju en jättefin samling. Vet inte vilken favorit som är din, men min är Snobben. Jag hade en sån där riktig Snobben-era. Hade massor med Snobben-prylar. Jag har kvar Snobben som mjukisdjur. Honom köpte jag på Harrods i London och jag har riktigt många Snobben-pocketböcker på engelska.

22 Mad World:

En sån där grön figur med skidor (Jerry?) hade jag länge stod på diskbänken. Visste inte var den kommit ifrån, men har senare förstått att det var från något kexpaket.

23 Klimakteriehäxan:

Visst förvånas man väl ibland över saker som kryper fram ur diverse gömställen! De kan vara av plast - eller nåt annat material.

24 Monkan:

Vilken charmig samling! Och det finns mer?! Mycket bättre val än att fota köksprylar :-)



Oj, På minuten, det har jag nog inte lyssnat på sen jag var liten. Måste kolla om jag är hemma nästa gång det sänds, eller om det finns på webben kanske.



Nu är mitt kaffemått allt annat än rakt, finns på bild i pysselbloggen http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera här: