Svartvitt landskap.

                                                      

Dags för Torsdagsfoto! Jättetrevligt, Birgitta som håller i fototemat väljer varje vecka ut några tolkningar som hon tycker är speciella och förra veckan gillade hon bland flera även mitt bidrag. Alltid kul med uppskattning och roligt att det gick fram med min tolkning av fyra.   
Den här veckan är lite problematisk, styrningen på temat ger ganska lite utrymme till vridningar, jag är helt tom i skallen.
All snö som finns kvar utomhus ger i princip mer än halva temat. Men så fick jag en liten idé, få se...


Ett ökenlandskap, med en torr flodfåra. Mitt svartvita landskapsbidrag.

Men jag testade även att få fram mer sandkänsla, gav fotot lite sepiaton.


Tycker själv det blev mer sandigt än fotot ovan.

Så gjorde jag en test att förmedla känslan av värme, det var svettigt varmt där i öknen.


Hmm, lite överdrivet. Men det var så här det kändes, som en bakugn.

(Eftersom jag är såå trött på snön, väljer jag detta arkivfoto idag. Det är samma foto gånger tre, bara bearbetat lite olika.)

Äsch, här är mitt första tänkta foto (innan det blev ökenbilden).


Rävudden och lite av Mälarens is (som ett bonusfoto).



Redan en massa bidrag här,
 
Erik

Kommentarer:

1 mimmi:

Det var jätte häftiga bilder och jag ser att du också fick lite av samma tanker som jag gjorde :)

2 Lotta:

Jag föredrar nog den översta fast visst är det kul att exprimentera.

Jag älskar det själv...

Härligt foto.

Kramizzzz Lotta

3 anki:

fina bilder men gillar den första bäst :) den var helt klart bäst...



fint fotat också..



ha en skön dag

4 Maria G:

Fina bilder!

Den översta blir min favorit!

Ha en bra dag!

5 mimmi:

Jag försökte göra som du skrev .men det blev inte bra tyckte jag .. utan jag gjorde om lite mer och tog svart vit på vattnet och himlen istället :) .. skall lägga upp den bilden också nu .. tack för tipset :)

kram

6 Kjell E:

Jodå, hettan känns.

Jag föredrar zepiavarianten.



Vad ensam man kan bli på isen.

7 Misswhatsit:

Fina bilder och rolig tolkning av temat. Den röda bilden ser riktigt "hot" ut i motsats till den svartvita som ger ett mer svalt intryck.;)

8 Lisa:

Även om jag just nu tenderar att välja ökenvärme sa finner jag din bonusbild allra finast, kanske har det med min lappländska bakrund att göra att svartvitt är vinter/varvinter äkta för mig...

Kommentera här: