Skrämmande

Intressant Tisdagstema denna vecka, ämnet är skrämmande. Hur står det till med mina fobier? Under kontroll, tror jag. Den tandläkarskräck jag lidit av har jag gått i terapi för och nu är det betydligt bättre. Just nu kan jag omöjligt gestalta det i bild, har inga foton i arkivet heller. Brukar ha kameran med mig, men just vid tandläkarbesök blir det inga foton tagna... konstigt. Äsch, vi vänder på det hela i stället. Jag tillhör älskare av film, främst komedier och så skräckfilm. Gärna gammal god svartvit skräckfilm. Filmen "Nosferatu" (som Werner Herzog gjort i nyversion med Klaus Kinski som vampyren), den första vampyrfilmen som gjordes är helt underbar. En gammal stumfilm från 20-talet. Vilket foto! Bra berättad historia och härligt expressivt stumfilmsskådespel. Spann vidare på det temat och så här blev resultatet.



"Mystisk man försöker fånga dig"

Kanske inte så lyckad? Men den här då?


(De stirriga ögonen försvinner i suddet pga lång exponeringstid i nattmörkret.)

Men detta här under är mer sant, min skräck när jag insåg att det var snöstorm där ute i natten.


Hjälp, snö igen! Hur blir vi av med denna vinter?

Ja, det tredje försöket får duga, det är så det känns när jag ser snöstormen.


Andra skrämmande bidrag här, 

Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Jag tyckte att det var mest roliga bilder, än just skrämmande:-) Skrämmande kul då:-)

2 Monica:

Hihi håller med skrämmande kul,tandläkarskräck känner vi igen har en här hemma som inte frivilligt går dit.

Ha det bra;-)

3 Nukke:

Den här vinter har nog varit så skrämmande !!!! Här i Scandinavia och runt världen, även i Spanien. För mycket snö eller dy även i Madeira. Och skrämmande är dina bilder också !!!! :) Nattbilder är mystiska och det där blixten på kameran din måste vara skrämmande !!!!!

4 Gitsie:

Här är en till som gillar skräckfilmer och jag kan hålla med om att den här vintern har varit skräckfylld

5 Mats:

Det mest skrämmande är ju det vi inte ser!

6 Hedwig:

Du är fenomenal, jättefina bilder på temat.

7 Pumita:

Haha, du har gjort det igen! Bjudit på ett härligt skratt. Själv gillar jag inte skräckfilmer. Mitt svaga hjärta klarar inte sånt.

8 Karoleen:

Haha, vilken rolig tolkning =) Det var dagens första skratt, tack för det =)

9 akson:

Gillar Din tolkning av temat! Urfräckt!

Delar inte din förtjusning med skräckfilm, thriller och action för min del.

10 Maria:

Dessa tre bilder och tolkning av temat är superbra!

Ha en bra dag!

11 Ariella:

Hihi, bra tolkning!!

Ha en fortsatt trevlig dag!

12 Helena Kulle:

Haha, kul tolkning :)

Ha en fin tisdag.

/Helena

13 Fia:

Vadå, kamera hos tandläkaren...det är väl bara för dig att begära ut ett par röntgenplåtar. Säg att du ska publicera dem på din blogg!

14 Camilla- Bilder Av Livets Lust:

Hahaha...underbar tolkning av temat!

Kreativt och skrämmande....

=)

15 Rantamor:

Bra fotat på det skrämmande temat hahah blev riktigt skrämd.

Du kanske ska göra en skräckfilm du.



Ha en bra skräckfri dag, här har vi snöyra (skräck)

16 Carina - inspirera:

Skräckfilm är inget för mig - blir så attans rädd ju!

Ha en bra tisdag.

Kramen.

17 Marie Carpe Diem:

Du får mig alltid att skratta Semlan. Love it!!!! Bra och roligt bidrag. Ha en bra dag.

18 Pialotta:

Ja du, så härligt inlägg.. bilderna talar klarspråk:-) Tandis hade jag oxså en viss skräck för i unga dagar, men inte nu som tur är.. var och fick mig en bettskena för någon vecka sedan.. togs ju en del avtryck i geggig smet.. det däremot är en liten skräckhistoria för sig:-(

19 Marmeladen:

Det var en skrämmande kul tolkning.

20 Ariella:

Tack för att du kikade in på mitt skämmande bidrag. Jo det var en liiiiiten orm, annars hade jag nog inte stått kvar bakom kameran :)Tror till och med att det var en av årets ungar. Det var i slutet på maj -09 jag tog kortet.



Ha en fortsatt trevlig kväll!

21 ormbunke:

Ja, hade jag mött de två första figurerna hade jag nog blivit skraj,Anita

22 LissenTo:

Tror inte dagens barn är speciellt rädd för tandläkaren. Men dom som tog hand om oss var mer hårdhänt och många gånger med liten empati.

Som du förstår är tandläkaren inte en hit för mej heller.

Dina bilder är riktigt scary, alltså bra.

Sammanfattning, en del saker ÄR skrämmande, andra vill man utsättas för lite grann, t.ex se hemsk deckare........

23 Anneli - A'la Foto:

Riktigt scary här faktiskt!!! :O)))



Jag gillar den översta massor! Som tagen från en skräckfilm! :O)

24 Erik "Semlan":

Vill tacka för alla kommentarer, jätteskoj. När jag skapade inlägget igår natt trodde jag inte att så många skulle gilla mitt bidrag. ;-)

Kommentera här: