Fototriss - fullt

                                         

Dags för en triss där Helena vill se foton på fullt. Fullt... av vadå? Hmm, blev en längre funderare i natten. Har kollat igenom en del äldre foton, söndagen är ganska full av "måste göra saker"... fick till slut ihop denna triss.


Fullt med barnvagnar. Ett bevis på att Aspudden är barnrikt, fotot från Vinterviken.


Fullt på Sergels torg. Kommer nog bli en återkommande syn, nya löneavtal för industrin är bara ett av flera löneavtal som ska förhandlas. (Det verkar bli knepigt för medlarna.) Många demonstrationer kan det bli! Sedan är det ju valår och även andra demonstrationer hålls ganska ofta på torget.


Fullt blås! Med fyra lövblåsare i farten kan du ana oljudet. Motorljuden var inte lika, men inte heller stämda i förhållande till varandra, så det var ett högt, irriterande och fult ljud. Hade gärna haft hörselskydd själv...


Fullt med foton här,

Erik

Kommentarer:

1 Lasseivomma:

Jag tycker lövblåsare är ett otyg, speciellt ljudet. Tänk det stilla rafset från en lövräfsa...Din första bild blir jag förtjust i. Är det loppis eller kaffeservering i lokalen?

2 Monica o Jacob:

Lövblåsarna ingen höjdare, varför inte räfsa som förr i tiden arbetskraft finns ju.

Första bilden är det Tomten är far till alla barnen tro?

Ha det;-)

3 Beppan:

Här händer det saker. Härliga bilder! Gillar särskilt den första med alla vagnarna!

4 Pillargontanten:

Vilken härlig tolkning, bernvagnarna får bli min favorit idag!

5 cat:

Det måste vara något kul på gång i den första bilden, så den blir min favorit :)

6 Mad World:

Kul bilder, gillar den första med alla barnvagnarna.

7 Hedwig:

Vilken härlig blandning, vilka barnavagnar det finns. Tänk om det hade stått en lite mer gammaldags bland dessa moderna åk. Lövblåsarna är en genialisk uppfinning, men vaför måste de låta så?

8 Rantamor-På Näthinnan:

En riktigt bra triss du vaskat fram.

Gillar bild ett ser härligt ut där dom parkerats i red. Ungefär som utanför ett dagis.



Lövblåsare???Tror jag inte jag sett eller hört, har nog bott på fel ställe.



Ha en bra söndag.

9 Misswhatsit:

Bra triss med varierande tema. Baqrnvagnarna blir favoriten.

10 Kerstin:

Kan det vara "öppen förskola" som bevistas i första bilden? Kul bil i alla fall. Fin triss, där jag gillar lövblåsarna mest. Även om de för ett himla oljud blev det en bra bild.

11 Gunvor:

Jättebra tolkning av temat!Kul och varierande triss!

12 Jah Hollis:

Det är rätt fullt upp här med, så även jag dammsög arkivet. Dessutom blev jag lite lätt full på rom i natt.

Men du fick ju ihop en bra triss. Jag gillar speciellt folksamlingen i mitten.

13 Pialotta:

Du hittade verkligen dina "fulluppiga" bilder Erik:) Me like.

14 Cecilia, Kär-Smycken!Ceilia, Kär-Smycken!:

Härliga bilder!



Härlig blogg!

Ska vi följas via Bloglovin?



Sköt om dig och ha en underbar söndag!



15 anki:

här var det fullt med allt möjligt :) bra tolkat och fina bilder



ha en fin dag

16 Mia:

Fotot med alla barnvagnarna är så läckert :)

17 Nukke:

Tänk att nuförtiden skall löven blåsas och inte bara räfsas. Det skulle vara mera nyttomotion att bara räfsas dom. (säkert en man som har uppfinnat blåsaren :)

18 Majsan:

Skön triss. Första bilden är verkligen full av liv!

19 Mia:

Ja visst är det fullt med barn i korkarna kring Vinterviken.

20 Pennelina:

Tror aldrig jag sett sååå många barnvagnar samtidigt :-) Härlig triss!



Kram från Pennelina

21 Kullagulla:

Du har fått ihop en rolig och varierad fototriss. Fina bilder allihop...

22 Kvasthilda:

Vilka härliga Fullt-tolkningar. Det var verkligen fullt, både här o där!

Kommentera här: