Glädje!

När solen sken förra helgen i Örebro var det utspark och alla studenterna åkte in till centrum på olika vagnar och lastbilsflak. Bara från gymnasiet där grabben tog studenten var det som en lång karavan som slingrade iväg mot stadskärnan. Helt klart mycket glädje, smittande glädje på flaken.    


Utspark. Vi var många som väntade på att de nykläckta studenterna skulle komma ut ur skolans aula. 


Traktor med glada studenter som last på väg mot centrum.


Många lastbilar och traktorer körde runt i Örebro centrum och skapade en del trafikkaos. Men vad gjorde det? Sjung om studentens lyckliga dar...


De glada studenterna fick många av oss att le och må bra.

Detta får bli min tolkning av glädje.

Fler fotobidrag hos Sinneskatten.

Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Härliga bilder! Det är inte helt utan vemod jag tänker tillbaka till min egen studentfest... fast vi fick inte åka på flak förstås. :)

2 Johanna (en liten paus):

Jag tänker oxå tillbaxs på min student och det blir med lite vemod - det var en rolig dag! Härligt glada bilder!

3 Anni:

Den glädjen man känner när man tar studenten - ja, det är en väldigt speciell glädje, det...

4 Kvasthilda:

Hahahaha. Undrar hur mång astudentbilder det blir för Glädje? Det är vad jag jobbar på också. Har inte hunnit göra nåt inlägg än bara....

5 Jah Hollis:

Ja, det är många som gläds över att äntligen (?) få lämna skolan nu. Hoppas de går mot en ljusnande framtid nu bara.

Kommentera här: