Tema fredag - paus

Pauser behövs. Nu när det varit ovanligt sommarvarmt en längre tid vore en siesta när det är som varmast en skön paus. En annan välkommen paus i arbetet är lunchen. Hade en både god och trevlig lunch med arbetskamrater nyligen. Italienskt är aldrig fel.


Lufttorkad skinka och stark salami, mums.


Ibland sägs det något kul. Jag tror på skrattets förmåga att förlänga livet. Om inte annat så är det skönt att skratta. Notera även saffranspastan på ena tallriken.

En del luncher blir bättre pauser än andra, den här lunchen tillhör de bättre under den senaste tiden. Denna lunch får bli mitt paus-bidrag, snart är det helgledigt även det en skön paus.

Andra tolkningar på paus finns här!

Erik

Kommentarer:

1 carina/sinneskatten:

Det ser ut som en härlig lunch med goa arbetskamrater.

Visst är skrattet otroligt viktigt, tror tom att det förlänger livet.....

2 Monica o Jacob:

Ja äta bör man även om det tar emot i hettan, ser svalt ut där ni är.

Ha en skön helg;-)

3 Photos by Storm:

Ja, man måste ta vara på alla stunder. Maten såg verkligen god ut. Hoppas du får en skön helg/Lis

4 Agneta:

Vilka härliga bilder. Maten ser god ut och sällskapet trevligt!

5 Johanna (en liten paus):

Sååå gott det såg ut - underbara foton - de är bland de bästa pauser jag vet - god mat och gott sällskap!

6 Cecilia Artista:

Härliga bilder! Och maten ser verkligen god ut!

7 Jah Hollis:

Ja, jag har förstått att lunchpausen är viktig för dagarbetarna. Vi som jobbar sena kvällar är nog mer ensamvargar när det gäller matpauserna.

8 Anni:

Men så gott det såg ut - var åt ni? Det där kan jag tänka mig att njuta av...

9 Anni:

jo men nu ligger ju min tågtunnel just i Pyrenéerna... fast utan cykelväg, delar av "banvallen" har antagligen blivit bilväg i den smala ravinen

10 Tinkerbell:

Mums ... så gott det ser ut!!!

11 Pysselfarmor:

Mmmm-den maten vill jag ha när jag har paus nästa gång!

Kommentera här: