Eric har känsla, Agnes med.

Pialotta vill att vi väljer en aktuell svensk grupp/artist till veckans Musik&FotoAutomaten. Det begränsar artistvalet lite. Hmm? Vem är aktuell nu?
Men så slog det mig, en artist jag gillat sedan debuten har nyligen släppt en skiva på engelska igen efter ett släpp på svenska häromåret. Eric Gadd har härlig soulkänsla och R&B. Det är smått underligt att han inte slagit större, "grabben" har ju talang.
Hör här bara:

 
Du kan också klicka här och kolla på videon i eget fönster. 


Agnes poplåtar kan dyka upp i högtalaren när man köar för att få en fika.

Nu ska tilläggas att det inte är Eric som skrivit just den här låten, det är Lenny Kravitz.
Utmärkt, som vanligt, av Agnes. Ju mer jag tänker på det, jag tar Agnes Carlsson istället. Hon sjöng ju gudomligt på Victorias bröllop med mannen av folket (fast numera med prinstitel). Den ligger etta på Svensktoppen, där kan den stanna ett tag. Agnes sjöng inte ensam, med sig i denna duettsång var Björn Skifs.
"When You Tell The World You're Mine"


Här kan du se klippet i eget fönster.
En härlig ballad.



Även denna Agnes-låt kan du se i eget fönster!



Musik har så många uttrycksformer. Denna äldre trubadur spelar inte riktigt samma musik som Agnes, för att uttrycka sig milt. Jag kan gilla bägge sorterna, ingen är förmer än den andra. Det är inte alltid musikerna själva ser på sin musik och andras på det öppna sättet. Det tycker jag är tråkigt. Musik är en viktig del av mitt liv, all bra musik!

Som en seriös, hårt arbetande artist behöver hitlåtar "pluggas" i radio och olika tv-program. Antagligen får Agnes ge otaliga intervjuer och säkert höra i princip identiska frågor som ska besvaras om och om igen.
Här är det "Release Me" som Agnes framför i en pratshow.

   


Vi kan fortsätta på temat att jobba och delta i olika spelningar. Här är Agnes i Palm Springs.


Här kan du se detta framträdande i eget fönster.

Det finns fler exempel på YouTube. Agnes Carlsson sliter hårt och har nått långt bortom Idol. Men jag tror det kostar på en del.
Men med tanke på bröllopsgigget med Björn Skifs finns det kanske en ljusare framtid för Agnes. Hon kanske slipper flänga runt och leverera senaste hitlåten överallt? Kanske är den slitsamma tiden över nu?
Önskar Agnes allt gott i framtiden. Duktig sångerska som kan leverera, det märks! 

Vill avsluta med att nämna att jag tycker mycket om Eric Gadds musik, även om det blev Agnes istället den här gången...

Noterar att klippen på YouTube börjar bli stora i formatet. Ofta ryms inte hela filmrutan i bloggen. Hur gör jag bloggens utrymme större? Om jag nu vill visa hela klippet och det vill jag ju.


Andra artistbidrag kan du hitta om du klickar på logon här under!

                    
Erik

Kommentarer:

1 Lena:

Måste säga att det var en riktigt bra låt med Erik Gadd. Agnes är grymt bra.hon har en angenäm röst att lyssna till.

....Lena

2 Pialotta:

Underbart och lärorikt med upplysningar i dina inlägg.. gillar Agnes mycket.. en sån tjej som klättrar högt både här hemma och utomlands med sina låtar:) Eric Gadd är jag inte alls så förtjust i .. gillar inte hans falsettsång.. så är det helt enkelt, men smaken är som baken och det är det som är kul med musikinläggen:)

Ha de bäst.. nu lägger jag upp Agnes på min facebooksida.. tack för tipset:)



Du får ändra i din kod om du vill bredda "skrivpappret" som jag gjort, men blöm då inte att ändra headern oxså.

Ett tips är att gå in på..

http://designadinblogg.se där finns mycket man kan göra för blogg.se -s bloggar:)

3 ElStiffo:

Konservativ/lat kommentar; Ge dig inte in i ändraträsket! Se det sköna i att saker och ting är som de är. Brukar du ändra på träd? :-)

4 Kvasthilda:

Har också sett att YouTube-filmerna ofta har 600+punkters bredd. Alla har inte den mindre, annars finns det ju en möjlighet att välja ett mindre format. Om inte annat kan man ändra själv i html-koden men då måste du ändra höjden också.

5 agnetha:

Här var musiken bättre än i förra inlägget!!! ja Agnes är toppen!! Hoppas att hon orkar stå pall för kändisskapet!!!

Kommentera här: