Bara några droppar.

Det kom inget regn den här gången heller. Jo, det kom några små droppar under några minuter igår, det var allt som blev av det åskregn SMHI varnat för! Det räknas inte, jag blev inte ens fuktig där jag befann mig utomhus. Jo, fuktig blev jag av den kvalmiga värmen. Om det redan var eldningsförbud och extrem torka före regnet, vad är det nu då?

Som en ren protest tror jag att frukten på köksbordet gjorde detta, så här såg äpplet ut i morse:


Är det värmen och torkan som får frukten att spricka?

Hur ska alla pollenallergiker klara av detta långa högtryck utan regn? Jag tänker på er, eftersom jag själv hade vad som då kallades "sommarförkylning" år efter år under tonåren. 
Tredje regnmissen på raken nu från SMHI i Norrköping.  
Erik

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

Nej, inte var det många droppar som kom.

trots att på vädernyheterna på kartan de satt dit stora regn och åskmoln ;-)

så jag var väldigt förväntansfull ;-)

Men skönare har det blivit idag i alla fall, tycker jag, med mera behagliga temperaturer.

Mysko det som hände med äpplet !

Det kanske sprack p.g.a sommahettan...( stekning ;-)

Kommentera här: