Avvikande

                          

Detta är Fototriss nr 101. Förra veckan var det stor tävling och flera utvalda till finalen är bloggare jag besöker ofta, skojigt. Vinnare blev Helena på Sicilien som visade upp hur en ost-&tomatsallad snabbt kan försvinna. ;-) Grattis Pysen! 
Vädret har varit fantastiskt under veckan och trissen försvann på något sätt ur mitt medvetande. Får lämna in nu nästan en vecka senare. Denna etthundraförsta triss har temat "avvikande". Intressant, när blir något avvikande? Är avvikande positivt eller upplever du avvikandet som något negativt? Tål att tänka på tycker jag. Kanske beror intrycket på var och när och kanske mest hur det avvikande är?
Lite "gott och blandat"...




 



Kanske behöver dessa foton en närmare förklaring, men det hinner jag inte med, snart publiceras en ny fototriss...
Nåja, en liten förklaring till självporträttet då. Vet inte om du känner så ibland, men jag kan känna mig avvikande då och då. Jag upplever det inte som negativt, men lite tråkigt när andra omkring mig iklär sig en "neutral fasad". Varför en del är så rädda för att reagera/agera har jag aldrig förstått, har du?
Såg att Helena väljer att ta en semesterstängning till början av augusti, klokt tänkt.


Andra avvikande bidrag här,

Erik

Kommentarer:

1 Nukke:

3. bilden är intressant !!! (vad är det ? kanske du berättar senare ?) och det är helt ok att känna sig avvikande. Det gör jag också ofta :) men ny har jag semester och tar det lungt och vilar och får semester från alla människorna i arbetet, skönt !!!

Hej, var är dina bilder i 11. 7. söndag ?????

2 Bosse:

Snyggt självporträtt.

Kommentera här: