Veckans fönster nr 67

Ett valfritt fönster denna vecka.
Väljer ett foto från slutet av november i fjol, då fanns där inga tecken på att vintern var på gång. Varmt och skönt en solig dag vandrade jag runt på Hötorget och tog lite foton bland stånden och torghandeln. Så dök detta motiv upp och i de stora fönstren på Filmstaden speglar sig både Hötorget och Kungshallen. Blir mitt fönsterbidrag.

Susanne som håller i fototemat skriver om jordbävningskatastrofen på Haiti och tipsar om ett enkelt sätt att bidra med lite hjälp, genom att skicka ett sms så ger du 50 kronor till hjälporganisationen.
Unicef: UNICEF till 72 900
Rädda Barnen: KATASTROF till 72950
Röda Korset: AKUT till 72900
Läkare utan gränser: LIV till 72990
Svenska kyrkan: HAITI till 72950
Läkarmissionen: HAITI50 till 72930
SOS Barnbyar: SOSHAITI till 72930

Bra tips Susanne, nu har jag bidragit!
Över till mitt valda fönster...



Fler fönster finns här, 
Erik

Kommentarer:

1 larans:

Tänk att det bara är två månader sen (?) det var så här grönt och varmt. Nu längtar jag till våren igen!

2 Susanne:

Där var jag ju i slutet på oktober, men då var det kallt, vill jag minnas. Bodde på hotell på Kungsgatan i Pub-huset.



Läcker spegling i ditt filmfönster!

3 Ninni/fotografia:

Hötorgshallen får nästan alltid ett besök när jag är i Stockholm. Jag brukar köpa en turkburgare :) Det finns inget ställe där det doftar så gott som nere i saluhallen. Men också uppe bland stånden på Hötorget är det roligt att gå och titta på allt gott och vackert som finns att handla. Oftast kan man köpa billiga blommor strax innan stängningsdags.

Snyggt med speglingen i Filmstadens fönster!



Jodå, på handelsträdgården där jag fotade kan man också fika och man kan till och med anlända med egen båt dit:)Det är ett riktigt mysigt ställe.

Må så gott!

Kommentera här: