Tema fredag - halv

När jag såg detta fototema för en stund sedan så gav sig mitt tilltänkta (nytagna) foto väldigt fort. Det finns många fina låtar som Cornelis skrivit, ballader med olika tema, men också en del blues. En blueslåt jag själv gillar är denna:

                    

Med denna ljudillustration ovan till veckans fototema så blir själva fotot nästan överflödigt, men "here we go" för ett foto behövs det!


Exempel på två halv(rör), en inrikes och en importerad.

           
   För att förklara Cornelis blueslåt, för yngre besökare på "apoteket Röda näsan". 


Andra tolkningar av halv finner du hos Sinneskatten

Erik

Kommentarer:

1 carina/sinneskatten:

hi hi dagens roligaste,trots min ålder har jag aldrig hört apoteket röda näsan.

Och halv böj undrar om ungdomarna säger så?

Cornelis i våra hjärtan, det njuter jag av här på morgonkvisten.

2 Jah Hollis:

Ja, numera har vi ju fått förtroendet att själva plocka till oss vad vi vill ha. Tiderna förändras.

Kommentera här: