Kommentarer:

1 Carina:

Rolig bild! Och fin tolkning av temat!

2 Bosse:

Härlig bild! Till mig förmedlar den den lilla flickans fascination inför vad som börjat röra sig innanför glaset när hon tryckt på startknappen.

3 Xini Björnmamman Does Thailand:

Vilken fin bild! :)

Ha en bra dag.

Xini Björnmamman

4 Helena Kulle:

Söt bild, tänk vad en tvättmaskin kan fascinera :)

Ha en fin onsdag.

/Helena

5 Eva-Lena:

Duktig tjej som stoltserar vid tvättmaskin :)



Ha en fin onsdag/E-L

6 Marie Carpe Diem:

Underbar varm bild på veckans tolkning. Det är precis så hon når upp :-)

7 Maria:

Fin bild som tolkar temat alldeles perfekt!

Ha en bra dag!

8 ElinsPhoto:

Stora flickan som tvättar själv :)

9 LissenTo:

Mmm vilken nostalgibild. Tvättmaskinen kanske är densamma(i alla fall modellen)men dotter är nog en vuxen tjej nu! Ha det gott//Lissen

10 Hedwig:

Så duktig man kan vara, barn i den åldern älskar ju verkligen att få vara med och göra jobbet. Fortfarande bra kvalitet för att vara inscannad.

11 Foto i norr - Marie:

Härlig tolkning av temat så många ggr som man har varit med mamma ner till tvättstugan när man var liten. Tack för dina rader inne hos mig ha en bra dag!

12 Lasseivomma:

Bra och tidstypisk bild. Är bilden från en fastighetstvättstuga eller en allmän tvättomat. Även lilltjejen är ju tidstypisk. Kul.

13 Camilla- Bilder Av Livets Lust:

å de va mig en söt bild....

och en kul tolkning av temat!

Bra fotat!

14 Kvasthilda:

Hehhehee, det var din bild som inspirerade mig att faktiskt ta den på mina tjejer :-) Ville inte riktigt stå över idag när jag visste att den fanns där i arkivet.

Din bild är jättebra! Pigan når ju knappt upp till kanpparna :-))

Typiskt det där med att maskinerna står på en cementupphöjning.

15 AKO:

Den där maskinen har varit med ett tag minsann! Jag ville också hjälpa till med hushållsarbetet när jag var liten men numera skulle jag gärna slippa mycket av det. Söt tjej!

16 Pialotta*:

Riktigt härlig bild, Erik.. gillar din bild till tusen:-)

17 Rimkogeren - DK:

Herlig situationsbillede. Er den lille vaskekone din?

18 Erik "Semlan":

Tack för alla kommentarer! Flera undrar, jodå, det är min egen dotter Linnéa för ganska precis tjugo år sedan. Tvättstugan besökte vi ofta, tänk vad småbarn skapar tvätt! Hon hade en period när hon gärna deltog i de flesta vardagssysslorna, alltid väldigt frågvis. Även om det mesta tog längre tid, var det trevligt med sällskapet. Frågvisheten har hon säkert lite nytta av nu när hon flyttat hemifrån till eget boende.

19 Mad World:

Når nästan upp ...

20 mimmi:

Fin tolkning av temat:)

21 Kerstin:

Vilken varm och go bild. Man kan känna hennes fascination över tvättmaskinen. Kul att se en lite äldre bild. :)

Ha en fin kväll.

22 carina/sinneskatten:

Söt liten tjej , det är spännande att se gamla bilder i nya sammanhang.

Min mojäng är precis vad du trodde ett konstverk

23 christina:

Vilken bra tolkning på temat!!

24 Rajson:

Det var en mysig tid när döttrarna var hjälpredor som här.

Nu är dom utflugna(för det mesta) och tvättsyugan är nästan tom jämfört med innan.

Mysigt foto med känsla!

25 foto CHIP:

Det ska läras i tid .... söt bild och nytvättat är det strax :)

26 lotta:

Duktig tjej som hjälper till att tvätta....

En härlig bild.

Kul med en sån stor maskin och en sån liten tjej...

Kramizzzzz/Lotta

27 Charlotta:

Haha. Bilden är 20 år gammal och tvättmaskinen ser ut att vara lika gammal den, redan då.

28 Mona:

Här är någon som väntar på sina kläder. En bild mitt i prick!

29 Mariann L:

Härlig bild på en liten tvätterska!

Kommentera här: