Fugitive

Skön artist, skön låt.
David Gray är en brittisk sångare som jag gillat sedan skivan "White ladder" kom ut 1999. "White ladder" blev ett genombrott, med flera hitlåtar som "Please forgive me", "Babylon" och "Sail away". Nyligen släppte han en ny skiva, "Draw the line". Med tanke på albumtiteln ser nog videon till låten "Fugitive" ut som den gör, om jag får gissa. Nyligen uppträdde han hos David Letterman. Alla i bandet hade kostymer med västar, såg propert och snyggt ut. Stämmer rätt bra med hans musik också. På nya albumet medverkar bland flera Annie Lennox, vilket aldrig är fel. (Eftersom jag gillar Lennox så mycket så tar vi den låten också!) Har du Spotify kan du lyssna på skivan där. 


   


Bonus, eftersom YouTube har videon till duetten med Gray och Lennox så kan du njuta här under.
Klart stilig video till "Full Steam", så jag stoppar in den med. Snygga kostymer! :-) Blir alltid glad när jag hör och ser Annie Lennox. Hon har alltid passat i kostym, allt sedan "Sweet dreams (Are made of this)" dök upp 1983.



Erik

Kommentera här: