Kommentarer:

1 Agneta:

Riktigt härlig bild! Jag tycker otroligt mycket om foton i stadsmiljö och på människor och då är det ju jättebra att bo mitt i skogen som jag gör :D

2 Cecilia Artista:

Lite spännande bild. Vad är det som händer? Istappar överst sen en kille som tittar neråt från sitt fönster samtidigt som han har en pinne där som pekar rätt ut och ... Ja lite klurigt är det!

3 Charlotta:

Jamen vad är det egentligen som händer?!

Is, upphängda skor, "metspö"... Jag fattar inget...

4 Erik:

Svar tänkt hos Agneta, men du har inte identiteten "namn/url" som alternativ, så jag langar in kommentaren till dig här istället:

Frostig växlighet är vackert. Kul att ditt gamla fotointresse fått nytt liv. Grattis och ett stort lycka till. Ta't bara lugnt, snart har du bilder så det är svårt att hitta bland dem. (Ett tips, ta dig tid att skapa ett bra arkiv, så du hittar bland alla foton senare. Glöm inte heller back-up!)

Till alla tre: Ja, fotot har en viss mystik. Jag gillar det med den här bilden, tycker den passar bra som "Bildligt talat"-foto. (Det där med skor på ledningar över gator har jag ett inlägg om, angående filmen "Wag the Dog".)

5 Fia:

Jag såg inte skorna förrän jag läste kommentarerna! Det första jag tänkte på när jag såg bilden var att mannen skulle knacka ner de stora istapparna så att de inte skulle ramla ner i huvudet på någon förbipasserande. Hemska tanke!

6 Erik:

Ja Fia, det var smällen från en istapp som for i backen som fick mig att först styra kameran mot objektet. :-) Så du läser fotot alldeles rätt. Några sekunder senare såg jag dojorna som hängde där. Sedan tittade ytterligare en kille ut genom fönstret med ett borstskaft... fast det fotot blev suddigt.

Kommentera här: