Tema fredag - skojigt

Sinneskatten (som håller i Tema Fredag) frågar, vad tycker du är skojigt? Det är fototemat denna fredag. Jag funderar en stund. Det som jag tycker är skoj behöver ju inte vara skojigt för andra. Men jag väljer några skojiga saker.
Att uppleva levande musik tycker jag är skojigt, den där speciella nu-känslan ihop med musiken och publiken.

 
Här är det Bo Kaspers Orkester som spelar live på Mosebacke.

Att gå på teatern och se ett bra skådespel, se en pjäs, kan vara skojigt.


Här en pjäs på Klara Soppteater, både rolig och tankeväckande och som extra plus, en god soppa.

Vilket för in mig på ett skojigt ämne, laga och äta mat. Redan planeringen för någon helgmiddag kan vara skojig.


Här är det enkelt "fredagsmys", äta goda tacos och dricka något gott vin. Samtala om veckan som gått. Inte alltid bara skojigt, men alltid väldigt trevligt.

Det här blev nästan som en "Fototriss", det är skojigt att klura på det temat på söndagarna och delta med en triss. Så finns det ju så mycket annat... resa, träffa folk, blogga, ja listan på skojigt är lång. Just nu är det skojigt att åka runt i stan och testa semlor från olika konditorier och bagerier. Ofta väldigt gott också. Se där flera olika saker som jag finner skojiga.  


Hos Sinneskatten finns fler tolkningar!                   
Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Trevliga varianter på temat. Maten och musiken instämmr jag fullständigt i. Teater blir det mer sparsamt med, dessvärre.

2 El Stiffo:

Det är skojigt att lyssna på Field Music också, finns på Spotify. Engelsmännen kan sin pop vill jag påstå!

3 Hedwig:

Klart du måste ägna tiden åt att prova semlor. Din säsong har ju till all tur blivit lite längre numera.

4 Anni:

Men så skojigt att du fick dit trissen också! Jag håller med dig om allt - kvällens fredagmys blir en skojig tjejmiddag!

5 Marie-Louise:

Hej och tack för dina ord inne hos mig igår. Fina tolkningar på temat. Nu ska jag kolla om jag har något roligt att delta med. ha en bra dag.

6 Jah Hollis:

Hej och tack för din kommentar. Jo, skojigt kan ju tolkas på olika sätt.

Pariserhjulet på Stortorget i Malmö är äkta vara:

http://www.youtube.com/watch?v=dNLRhWNgQ28



Sedan finns det sedan länge ett i Folkets park med.

Ha det gott i helgen!

7 Lasseivomma:

Du....synd att det är så långt mellan oss, jag skulle tycka att det vore väldigt skojigt att vara med och testa semlor på olika bagerier. Varför inte göra en fotodokumentation om miljöerna på samma gång. Här har vi ett bageri på 7 km:s håll, sedan är det flera mil till nästa, så det är snart gjort att testa det.

8 mimmi:

Fina och lite annorlunda bilder på temat :)

9 LottaM:

Hej!

Ja med lite förmycket av den sista bilden så får man det ännu skojigare. Hi hi hi hi...

Ha en skojig fredagkväll!

LottaM

Kommentera här: