Liggande

Nej då, ingen fara. Jag är inte sjuk, ligger inte i säng. Möjligen lite snuvig, men vem är inte det den här ihållande vintern? Rubriken till inlägget hänger ihop med veckans Tisdagstema! Maria som håller i fototemat vill se något liggande den här veckan. Ett större nybygge i närheten (i Axelsberg) har gjort Hägerstensvägen totalt avstängd och när vägen väl öppnar igen (vilket jag antar att den gör!?) får den nog lite ny sträckning. Husen byggs där vägen förut gick. Blir många lägenheter i de tre husen som troligen blir klara för inflyttning till sommaren. Passerade förbi och fotograferade en del vid bygget i samband med en längre helgpromenad, det var nog sista barmarkshelgen innan snön kom (mitten på december -09). 

Men nu handlar det inte om husen, utan vägen, den avstängda Hägerstensvägen. Där Hägerstensvägen möter Personnevägen står en blå container och bredvid den låg mitt liggande bidrag



Ganska viktiga skyltar för trötta cyklister och varför vägarbeteskylten ligger här och vilar förstår jag inte. Vägarbete pågår för fullt i området!?


Många andra liggande tolkningar här!

Hur ser det ut vid Hägerstensvägen och nybygget? Jag lägger in ett par, tre foton på de framväxande husen, det pågående bostadsbyggandet i Axelsberg.

Börjar med ett annat liggande foto...


Samma byggarbetsplats. Mycket liggande här... (slags bonusfoto, senare tillägg)


Planer finns på att däcka över tunnelbanespåren (framför husbygget), men det lär dröja.

 

      
       Bakom nybygget de äldre bostadshusen i Axelsberg längs Selmedalsvägen.

Men det är första fotot som är mitt bidrag till Tisdagstemat "liggande", mer liggande här!

Erik

Kommentarer:

1 Maria:

Där låg det många skyltar som man får hoppas kommer på rätt plats igen då bygget är klart!

Ha en bra dag!

2 Pialotta:

Inget som man precis gillar.. liggande föremål som inte vet sin rätta plats, men du hittade ett bra fototillfälle:-)

3 christina:

Tänk vad mycket man inte begriper av allt man stöter på ute i vardagen! Du fick i allfall en bra bild på temat!! Ha en bra dag!

4 Maria:

Ja bilden passar verkligen in på temat.

Ha en forsatt bra tisdag!

5 Hasse A:

Morrn Erik.



Kul att se hur min barndoms lekplatser förändras.

Innan du kom fram till det nya huset så hade du gått förbi mitt barndomshem.... Hägerstensvägen 219, det näst sista huset....

Hade bra.



Hasse A

6 Soffy:

Fint att de byggt så det är lite öppet mellan husen - men det kanske bara är där du fotat?

7 Mats:

Härligt bedagad samling uppmaningar!



En skylt utanför sitt sammanhang är verkligen patetisk...

8 veronica-ifokus:

Oj då där låg en massa viktiga detaljer, vi får hoppas att de kommer på rätt plats snarast. Klockrent bidrag!!!

9 Tinkerbell:

Mitt i prick!!!

Ja, man kan undra varför det alltid är så svårt att avsluta saker som påbörjas ...

10 Solvarma Irene:

Hej!



Bra bild, men där skall dom väl inte ligga och dra?



Jag bor inte längre i Spanien så jag kan inte njuta av den underbara vyn inne hos mej. Men Göteborg går inte av för hackor det heller.



Må fint, önskar Irene

11 Rimkogeren - DK:

Fine og forskellige tolkniger. Det første må være en skilteskov fældet af en flittig skovarbejder.

12 Anni:

Ganska fula hus, tycker jag, ska bli kul att få se dem färdiga så småningom.



Men varför tar inte trafikkontoret hand om alla skyltar?

13 Camilla:

Vilken fin skyltsamling du hittat liggandes :)

14 Sanna:

Hm du har fångat en typisk Malmö-skyltning fast i 08-land :0) Ha en bra tisdag!

15 40 plussare V.I.C.K.I.S.:

Där var det många liggande skyltar och lite annat bråte! Annorlunda bild!

16 Mona:

Härlig tolkning av temat med de liggande trafikskyltarna. Huset som byggs ser ganska fult ut. Det blir kanske bättre när det är färdigt? Men jag gillar inte såna stora huskomplex. Skulle aldrig vilja bo så.

Kommentera här: