Inuti

                                

 

Denna triss ska visa på insidan, inuti är temat Helena valt. Nästan direkt kom en slags idé som även får med något som jag bryr mig extra mycket om denna tid på året. Jag tar med två färskt foton från igår och ett lite äldre för att tolka temat. En slags resa från något rätt stort som snart försvinner till något försvinnande gott.



 
Börjar med ett foto inne i Slussengångarna. En trafikkarusell som snart måste ersättas.


Nyligen, en visning av en lägenhet, inne i köket inuti lådan.


Avslutar med hatten av och inuti en semla. Kan tillägga att den smakade mycket gott.

Kommer att bli spännande kolla in andra tolkningar av temat "inuti". Önskar alla en skön söndag!

Andra tolkningar på "inuti" här, 

Erik

Kommentarer:

1 Helena Kulle:

Gahh, en semla, tusan så sugn jag blev på det nu, hmm kl är 01.36 inte riktigt tid för semla nu... Åh marsipan som är så gott :)

Ha en fin söndag.

/Helena

2 Jah Hollis:

Slussengången ser nästan lite ruskig ut.

Men vem är den rätte att visa en semla om inte Semlan själv. :-)

Det ser gott ut. Får kanske köpa med en till kaffet på jobbet i morgon.

3 Monica o Jacob:

Kul att visa din namne,här rinner snålvattnet synd att affärerna är stängda:-)

4 Monika:

Bra triss! Blev också sugen på den sista bilden... :-)

5 Anette:

Slussen är verkligen sliten och nog är det skönast att inte vara inuti! Lägenheten såg ju trevlig ut - slog du till? Semlan = mums! /Anette

6 Fia:

Här finns en solklar favorit! Semlan naturligtvis! Vilken lysande idé du fick :)

7 Anna ..dansar in:

Läckert...du semlan..himmel jag bara njuter av den bilden...

8 Carina:

Inuti semlan...klockren hos DIG :))

9 Pillargontanten:

Yummy, Semlor, gillar vi :O)

10 Jane:

En varierad triss - semlan var ju klockren - fast är det inte lite tjuvstart? ;)

Ha en fortsatt trevlig söndag!

11 Hedwig:

Vilken duktig semlebagare, lämna ett perfekt hål i mitten och du tog ett foto. Kul idé.

12 Pialotta:

Semlor får jag aldrig nog av.. så himla gott och så finns det massor av varianter nu.. såg chokladsemlor igår, men jag håller mig till de gamla, hederliga.. med undantag ibland för weiner eller de där lite gulare.. vad heter de nu då.. kliar mig i huvudet, men det vill inte;-)

Ha de gott/Pialotta

13 Anni:

Tänk att jag gissade på semla av din text, men funderade på hur den kom in i Slussenbilden ;-)

Kul trisstolkning!

14 ormbunke:

Kul tolkning. Köksbilden gillar jag men det vattnas i munnen med semlan. Varför fresta en så. Ha de gott. Anita

15 Caroline:

Ojoj, ännu en semlebild, man ser ju den läckra mandelmassan, mums!

16 Utan Fokus:

Mmmm...semlan såg ytterst delikat ut mums. Sablar så sugen jag blev, undrar om jag har kvar några semmelbullar i frysen? Måste kolla!

17 Anni:

Förstår vad du menar i din kommentar hos mig, men min blogg är inte (enbart) en fotoblogg och alltså är inte min inlägg (enbart) fotoinlägg. Visst kan jag separera inläggen, men samtidigt vill jag ibland skriva en del om bilderna i fotoutmaningen - göra något mer av dem. Jag kommer nog låta fotoutmaningarna vara en delmängd i mina inlägg även i fortsättningen.

18 Lisa:

Fin triss, jag blir som nästan alla andra galet sugen pa semlor, vilken tur att jag snart ska aka till Sverige, da ska det smaskas...

19 Jah Hollis:

Läste någonstans att du kommenterat det här med "bonusbilder". Håller med fullständigt. Det är ju en konst att begränsa sig till tre bilder också. Kastar man då in en massa extrabilder försvinner ju tanken bakom utmaningen. Nej, ordning och reda ska det vara. En triss är en triss, det vet väl varenda pokerspelare. :-)

20 Ladyinblue:

Bra tolknig av temat, semlan var säkert god.:) En ny lägenhet måste man ju se inifrån helt klart innan man bestämmer sig.



21 Mia:

INUTI en semla - oh, blev riktigt sugen :)

Mia

22 LEna Norgren:

Snacka om att smaklökarna tog fart av bilden på semlan!!!!Vi har världens bästa bageri i Holmsund "Nisses" och där finns nog världens godaste semlor.....jag längtar till fettisdagen!

23 veronica-ifokus:

Åhåhå, sista bilden faller mig genast i smaken!!! Nu blev man ju sugen!!! =)

24 Marie-Louise:

mmm. nu blev jag sugen på semla. Kul tolkning.

25 Hasse A:

Morrn Erik.



Alla bilderna "i dag" är från Reichstag i Berlin.



OK ?



Hade bra.



Hasse A

26 Kerstin:

Åh, vad jag skulle vara glad om jag kunde få tag i en semla nu. Gissa om du frestar mig med din bild. Fin triss. :)

Ha det gott.

27 Menageriet:

Fina bilder som vanligt, men vad synd att semlan var slut, för den gillade jag bäst.

Ha det gott!

28 P.K:

Gillar bilden på semlan,fast lite snålt med grädde..

29 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

mmmmm... semlan ser mycket god ut....

har inte ätit någon än, kanske dax idag??

30 Nukke:

Semlan ser så gott ut ! Man bara vanligtvis äter up allt och inte alls tänker hur den ser ut, då man vet att den är så gott !!

31 annami:

Semlan blir ju helt klart min favorit!!

Kommentera här: