Hantverk (nr 25)

                                         

 

Då och då händer det att jag visar upp diverse hantverk på bloggen. Det kan vara trägubbar, handtag till utedass eller något i keramik som dottern gjort. Nu vill Birgitta som håller i fototemat "Torsdagsfoto" att vi ska visa upp hantverk. Jag väljer ett hantverk som sambon gjort och som vi har i badrummet. 


Detalj från hantverk.

                    
                     Hela tygtavlan där det hänger i badrummet.

Mitt bidrag denna torsdag.
Vill du se andra tolkningar, gå hit 

Erik

Kommentarer:

1 Maria:

Vackert stramaljbroderi!

Duktig fru du har. Sånt där är lite knöligt att sy då det är svårt att få till linjerna på alla detaljer snyggt. Håller själv på med broderi, men syr mest korsstygn.

Ha en bra dag!

/Maria

2 Kjell E:

Händig sambo.

Fint prov på veckans tema.

Att ha egna grejer framme är trevligt.

3 Maria:

Vilket fint broderi och mycket jobb bakom en sådan(:

Ha en fin dag!

4 Mikaela:

Känner du dig inte lite uttittad? ;) Uggleungarna är ju hur söta som helst! Tjocka o fina.

5 Anni:

Vad kul med ett broderi i badrummet - det är man väl inte beredd på! Snyggt dessutom!

6 mimmi:

Den ena tavlan påminner mycket om den tavlan jag la upp :) Det var fina tavlor :)

7 Yvonne:

Alltid kul med hembroderi! :)

8 Anna:

Jättefin tavla och vilken härlig färg, ugglor är så mysiga:)

9 Solvarma Irene:

Hej!



Underbart hantverk som måste vara roligt att ha, när det är någon nära som har lagt sin själ i detta arbete.



Må fint, önskar Irene

10 Lisa:

Maste vara hur mycket hantverk som helst där, alla de sma stygnen tillsammans som blev en san fin bild,imponerande...

11 Jane:

Vilket jobb att brodera en hel tavla ... jag kommer ihåg när slöjdfröken tvingade mig att brodera på en rutig slips som vi var tvungna att sy ... för det första - rutig slips till en tjej - dessutom broderad!

Finfint hantverk sambon har gjort, värd all beundran :)

12 Camilla:

Jättefin uggletavla som din sambo broderat !

Är det inte lite synd att ha den i badrummet ?!

13 veronica-ifokus:

Trodde nästan att jag skulle få se lite trägubbar här inne ;) Men såg att det var din duktiga sambo som varit i farten fint!!!

14 Misswhatsit:

Fantastiskt hantverk. Jag beundrar verkligen dom som kan brodera. Tyvärr är det inte min starka sida.:)

15 christina:

Duktig sambo!! Hantverk kan vara så mycket och egentligen det mesta. Att brodera hör verkligen dit! ha det gott!

16 Ninoj:

Ett hantverk som det har lagts många timmar på.

17 Camilla:

Japp min "tub" skulle kunna användas som brevtyngd.

Men den ligger faktiskt som prydnad/konstverk i bokhyllan :)

Tänkte inte på det att bonaden nog står emot fukt bättre än en vanlig tavla.

I vår lägenhet har vi inget badrum som vi kan hänga upp någon tavla på , utan en toalett med viss dusch möjlighet ;-)

Kommentera här: