Önskning, nr 34

Detta är Onsdagstema. Antligen har jag skapat en egen kategori för detta tema i min blogg (det tog sin tid). Det är alltså onsdag idag och fototema. Dagarna flyter ihop när jag stapplar runt i lägenheten med feber och trist influensa. Finns en massa saker jag ser som bör göras, men jag orkar ingenting just nu. Hostan och snuvan gör sömnen dålig.


"Fynd" vid sängen...

Som säkert de flesta som blir sjuka, så har jag inte tid vara sjuk (inte vill jag heller!). Mycket att göra på jobbet och ännu mer att göra hemma med julmat, julbak mm. Jag hann börja baka lite innan jag blev sjuk, men för mycket finns kvar (usch). Men vad göra åt det just nu? Ingenting! Jag stoppar i mig citrusfrukter för fullt, flera olika piller och försöker vila då och då för att bli frisk så fort det bara går. Men det verkar ta tid, tyvärr. Trist!


Aktuellt självporträtt.

(Du får ursäkta, men jag behöver få gnälla lite och varför inte här i bloggen?)



Jag har inte önskat 33 saker redan, även om rubriken kan ge sken av att detta är den 34:de önskningen. Som läget är för mig just nu så är önskan att bli frisk det omedelbara. Vem vill vara sjuk? Men det är ingen rolig önskan, inte så kul bildmässigt. Snytsår under näsan gör snytandet till en plågsam sysselsättning. Var kommer allt snor ifrån? Så vad kan jag önska som gör sig bra på bild? Börjar med en ros!


En ökenros, saltkristaller som man kan hitta i öknen.

Jag önskar mig till en varm och skön sommardag. Plats egalt, bara det är varmt och skönt, så jag väljer sommardag ute på landet.


Kanske inte så orginellt, men stillheten, värmen i luft och vatten, ahh jag önskar mig dit!


Min önskan kunde lika gärna vara här, torr varm luft (ingen risk för snuva!)


Erik

Kommentarer:

1 Elisabeth:

Jag önskar verkligen att du kryar på dig. Det låter bra trist med förkylning. Med dina fina bilder kan du ändå drömma dig bort - en förståelig önskan.

2 Anni:

Den friske har tusen önskningar, den sjuke har bara en...



Jag vill också ha sol och värme, trots att jag är frisk! Peppar, peppar



Krya på dig! Det vet man ju hur det är när en karl är förkyld...

3 Hasse A Norge:

Morrn.



Aha, dagen efter julfesten.....

Här borta kallas det "Skallebank"....



Bilden där du nästan lagt kameran i sjön, den gillar jag mycket.



Krya på dej.

Hasse A



4 Rantamor-På Näthinnan:

Men du det där lät inte bra....att ha en sådan snuva och feber...och jag som tänkte tala om hur det är att föda barn...glöm d skratt

Krya på dig!!!



Jag skulle också vilja vara i värmen...men öken njaa..

Men sitta i en båt och svalpa och fiska med lite cava och räkor i picknick-korgen...mums.

5 Camilla "Lillagul":

Snuva är inget kul att ha :(

Krya på dig !

Jag brukar också undra vart allt snor kommer ifrån när jag är förkyld :)

Mmm , så härligt det ser ut där vid sjön med Näckrosor. Känner hur gott solens strålar värmer !

Ökenhettan lockar inte mig direkt säger jag som ändå varit i Marocco o kört genom liknande landskap.

Fick fortkörningsböter i Marocco = 200 kr kostade det att köra ca 20km för fort :)

Har kvar böteslappen som souvenir , den enda fortkörningsbötern jag fått i hela mitt liv.

Mer tur än skicklighet ska väl erkännas ;-)

6 Agneta:

Vi får hoppas att dina önskningar snart går i uppfyllelse :D

7 Hasse A:

Morrn Erik.



Här finns en bild som kan vara kul för dej att se på....



Ha de bra.



Hasse A



PS. Jag visste inte att du var sjuk, på riktigt....

krya på dej, förkylning brukar släppa efter antingen en vecka hemma eller 7 dagar borta från jobbet....

8 Hasse A Norge:

Morrn Erik



Jag har lagt in en kommentar på "samma sida" som tidigare, det kunde vara kul för dej att hoppa dit.



Boken finns fortfarande att köpa...



Här, http://hoghus.se/



Boken heter "Stenstäderna på landet"

Handlar om "Kransen" "Aspudden" & "Gröndal"

Ha de bra.



Hasse A

9 Hasse A Norge:

Morrn Erik.



Jag gick i "småskolan" den gula längan inne till höger före backen, gympa var uppe i den stora hallen.

Husen till vänster i backen kom senare.

Jag slutade skolan 1956, och när jag skulle börja skolan då fanns inte Aspuddens folkskola som det hette, så jag fick åka spårvagnen till Mälarhöjdens skola hela första skolåret...från 1948...

OK?



Ha de bra.



Hasse A

10 Erik "Semlan":

Tack för era kommentarer, de värmer. :-)



Hasse: Tack för bild och övrig info. Det är så intressant med dig som upplevt Aspudden betydligt tidigare än mina nu trettio år i området (betydligt mer om Åsen och Västertorp/Segeltorp kan räknas hit också (. Jag har lärt känna en del som varit Aspuddsbor hela sitt liv (mer eller mindre). Alltid intressant höra om hur det var förr. Förorten har ett långt liv!

Kommentera här: