Solnedgång på Sjöberget.


Att varva ner på Sjöberget är skönt.

Ett kvällsdopp i en svalkande sjö kan kännas helt rätt. Även om doppet kanske är lite ofrivilligt... augusti är inte lika varm som juli var.

             

Det var fest nere på båtklubben igår. Det hördes gitarrmusik och sång från klubbviken. Valde att sitta kvar med lite mat och god öl uppe på Sjöberget. Det var en härlig sensommarkväll, så länge solen sken var det varmt och skönt. En ensam varmluftballong kom smygande över luftrummet. Den förflyttade sig över himlen i ett lugnt tempo. Svalorna flög runt betydligt kvickare och skrek glatt till när de fångade insekter. Kanske skröt de inför varandra vem som var skickligast på att fylla näbben med flygfän? Jag gillar svalorna, de ger lite rofyllt ljud åt sommarkvällarna och de är skickliga flygare. Trevligt att ha dem i omgivningarna.




Det är en lisa för själen att ta farväl av dagen uppe på Sjöberget.

Erik

Kommentarer:

1 Erika:

Vilka bilder, vilka konstverk. Tänk att något kan var så enastående fint. Luftballongen får mig att minnas en episod under tidigt 70-tal. Det var det första jag tänkte på när jag såg din bild. Dom två sista bilderna är så perfekta att dom tar andan ur mig.



Vink och har en bra morgondag.



2 Erik:

Tack så mycket Erika för din kommentar. Kanske kommer det ett inlägg om ditt minne kring luftballongen?

3 Inger Maryissa:

Jätte-fina foton från solnedgången på Sjöberget

Kan tänka mig det var mysigt att sitta där och njuta på kvällen

Kommentera här: