Kollektivt, triss 106

                             

Svårt tema denna vecka som Helena ger oss, kollektivt ska vi visa upp, tolka efter eget huvud. Jag får vrida och vända lite på det...


Gemensam lunch för oss i vårt "arbetskollektiv". Samtidigt åt vi vår sista lunch tillsammans med en arbetskamrat som slutade dagen efter.


 
Det blev många som slöt upp för "Ship to Gaza" och samlades på Sergels torg. Kollektivt kände vi nog alla som samlades att Israels militära stormning av fartygen (lastade med förnödenheter på väg till den isolerade Gazaremsan) var galet fel. Då, vid manifestationen visste ingen hur det gått för de svenskar som var med ombord på fartygen. Jag har förstått att nya skepp snart är lastade.



Kollektivtrafiken i Stockholm visade upp sig på Prideparaden med en för dagen specialdesignad buss. Hela Prideparaden är som en stor och lång kollektiv karneval där alla öppet kan visa sin kärlek. Mycket dans och glädje och en hel del upptåg. Stan behöver helt klart fler karnevaler! 



Andra tolkningar här, 

Erik

Kommentarer:

1 Misswhatsit:

Ett intressant inlägg med perfekta foton till temat!Trevligt med kollektiv middag men kanske lite vemodigt om någon ska sluta. Viktigt att engagera sig i viktiga frågor som Gaza. Kul att SL hade specialdesignad buss till Pridefestivalen som ju faktiskt är en manifestation för öppenhet och kärlek.

Ha en bra söndag!

2 V.I.C.K.I.S.:

Snyggt & klurigt tolkat på ett svårt tema!

3 Monica o Jacob:

Dom ser lite allvarliga ut dina kollegor.

Nej i den folksamlingen skulle jag inte vilja vara, hu om panik uppstod.

Pridebussen var snygg, och karnevalen är riktigt trevlig;-)

Ha en skön söndag;-)

4 Kjell E:

Flott triss.

Ja, det är mycket som sker kollektivt och många ser fördelarna, även om det kastar in pinnar i hjulen.

Ship to gaza-bilden blir min favorit.

5 Mia:

Blev ju en bra triss!! Håller helt med dig om att temat var knepigt denna vecka...

6 Axart:

Kollektivt känns som en fin tanke. Bussen min favorit!

7 Pumita:

Du lyckades lösa uppgiften galant! Alla bilder är mycket bra men jag blir gladast av att se mittenbilden. Så många människor för en god sak.



Jag deltar inte i Fototriss den här gången men det hindrar ju inte att man kommenterar. :)

8 LEna Norgren:

Ja visst var det knepigt tema i veckan men du har ju fångat in det helt klockrent!!!!

Ship to gaza manifestationen är en stark bild.

9 Pialotta:

Fixade de till en alldeles ny klädsel för Pride.. inte dåligt av Stockholm:) Härligt med kollektivsamling i trupp för gemenskapen .. tillsammans är vi en aning starkare:)

Tjingeling.. min triss= en helt annan tolkning, kan man säga;)

10 Gunvor:

Snygg triss!Trodde inte att jag skulle klara trissen den här gången. Var tvungen att leta i arkivet.Och det lyckades ganska bra tror jag.

11 Ingalill:

Härliga bilder :)

12 Cecilia Artista:

Tre riktigt bra tolkningar av kollektivt!

Favoriten blir helt klart den stora manifestationen på Sergels torg för Ship to Gaza. Jag hade gärna deltagit där!

13 Barbro S:

Jättebra bilder på temat, varierande och intressant tolkning.

14 Rantamor-På Näthinnan:

Härlig triss du bjuder på...förstår att ni är allvarliga i arbetskollektivet när en ska sluta...snyft..

Och vilken enorm folkmassa du bjuder på...massor av människor...

Och pridetåget är ju mycket kollektiva människor.

Snyggt.



Ha d gott.

15 Nukke:

Fina bilder alla men 2. bilden med massor av människor som kände oro om händelserna på fartyget nära Gaza är nog imponerande !!! och i 3. bilden bussen är så fin och glad färgat. Arbetskamraterna kommer man sällan att fotos fast de är så viktiga människor. Bra bilder !!!

16 Jah Hollis:

Riktigt bra och snygga varianter på veckans tema, alla tre. Imponerande kollektiv på mittbilden.

17 Beate:

Ett färgglatt, intressant och lite annorlunda triss... från huvudstaden. Riktigt bra text också. Min favo blir nog trean i hård konkurrens med tvåan.

18 Monkan:

Oj, din kollektiva samling på Sergels Torg är ju enorm, så mycket folk har jag nog aldrig sett på Plattan. Aha, du var in och fotade karnevalen, jag hoppade över det i år. Snygg buss, de skulle gott kunna ha lite mer färg på bussarna för jämnan. Spårvagnens ändhållplats, inlägg idag = fotad idag kanske? Jag fotade också där idag :-) det råkade komma en spårvagn när jag kom ut från Gallerian och jag håller med, märkligt färgval. De får byta färg eller byta nummer, man får väl inte sätta 7:an på vad som helst?!



Jag råkade upptäcka att det pågick ett cykellopp på Norr Mälarstrand i förmiddags, del av ett triathlon, och hoppades på ett "kollektiv" dvs en klunga men de körde väldigt utspritt. Då var jag ”fast” i cykeltänket och tänkte leta upp ett cykelställ med stadscyklar men orkade inte... och så vet man ju aldrig, det kan ju vara tomt, men då hade jag tur och hittade ett gäng helt "anonyma" cyklar istället. Ja "kollektivparaden" är från prinsessbröllopet.

19 veronica-ifokus:

Gemensam lunch med arbetskompisarna är ju inte helt fel. Härlig tolkning!!!

20 ViDu:

Härliga trissbilder. Den andra bilden blir min favorit.

21 Karoleen:

Kul tolkning på temat, min första fototriss. Roligt med så mycket olika kollektivr du hittat i din vardag!

Kommentera här: