Fototriss - nr 103

Tänk vad tiden går... denna vecka ska vi tolka symmetri. Kul att fototemat är tillbaka efter semestern. Antar att Helena haft några sköna semesterveckor, välkommen hem. :-)

                                 

Börjar med något majestätiskt.


Mycket symmetri på Slottet.


Förvirrande symmetri i korridoren på jobbet. För att hitta rätt kontorsrum har de flesta hängt upp små tavlor och liknande så de inte går in i fel rum.


Ovanför pelarna finns en av Stockholms mest trafikerade leder. Mycket vatten strömmar förbi dessa bropelare.

Tillägg senare söndag: Nu känns min triss lite tråkig i bildvalen. Men den får förbli så här. Det finns härliga tolkningar bland trissarna. Klicka här under och gå runt och kolla!


Andra tolkningar finns här, 

Erik

Kommentarer:

1 Misswhatsit:

Majestätiskt och pampigt var det verkligen.:) Snygga och helt klart symmetriska bilder till dagens tema.

Ha en bra söndag!

2 Carina@PocoLoco Creativo:

Säkert val av bilder till temat!

3 Ma.links:

Fina Sthlms-bilder :D

4 Beppan:

Majestätiskt och symmetriskt - snyggt!!

Skulle lätt gå vilse i den korridoren...

5 Hedwig:

Inget fel på dina bilder, det finns ju symmetri överallt. Bilder tagna under broar gillar jag. Är lite skrämmande och tillika vackert.

6 Gärdsmygen:

Tråkigt? Inte. Symmetri i alla bilderna. Korridoren tilltalar mej mest !

7 lilalili:

jätteläckra bilder! Speciellt tycker jag om din bild på bropelarna.

Ha en skön kväll!

8 Monica o Jacob:

Riktigt majestätiskt och symmetriskt, kan förstå att man behöver sätta sitt bomärke på dörren där.

Bäst gillar jag bild tre från Sthlm:s under värld, den är riktigt läcker;-)

9 LissenTo:

Det är det som är kul Erik, att det finns så olika tolkningar.



Du den där arbetskorridoren, lite otäck. Som i en film där man irrar runt.

Fast jobbar du där, så är det nog trivsamt i korridoren :-)!

Ha det. Lissen

10 foto CHIP - Birgitta:

Bra motivval för trisstemat!

Den sista gillar jag speciellt :)

11 Pialotta:

Tja tråkig, vet inte det ja.. tycker du fick till det bra du..:)

Ha de fint i huvudstaden tjingeling/Pialotta

12 veronica-ifokus:

Väldigt mycket symmetri du fångat, klockrena bilder till dagens ämne. Gillar bropelarna riktigt bra bild!! Ha det bäst!! =)

13 Annelie:

Jag har också varit under den bron och fotat, det är lite häftig att stå där under.

Jättebra temabilder!

14 Mats:

Tänk att jag inte varit i det där huset!

Jag tycker bäst om undersidan av bron. Livet från den andra sidan.

15 lilalili:

Hej där! Jag tror att sjuan betyder att det är ett sjusärdeles vackert hjärta det där ;)

Bilden är tagen på museum i Luleå, det är en bit av ett konstverk...Ha en fin kväll!

16 ormbunke:

Jag gillar absolut bilden med korridoren. Symmetriskt och väldigt tråkigt. Ha de gott. Anita

17 Linnea.C:

Finfin blogg :D Tycker korridoren var riktigt cool faktiskt haha

18 [Foto & Vardag]:

läckert!

19 claudia:

ställ en fråga i min frågestund och få en länkning!:D

20 Beate:

Tycker absolut inte att din triss är tråkig, tvärtom. När jag ser din korridor på jobbet så påminns jag av var jag håller hus under veckorna. Å på mitt fönster hänger det maskotarna från EM 2008 och en fotboll med världens minsta radiosturda bil. Just ifall att jag skulle gå fel alltså. Å vattnet under ... är det Essingeleden eller Slussen eller - är kanooon. Snyggt jobbat:-)

21 Kitty:

Min blogg fyller en vecka idag! Ett grattis kanske?

22 Hans af Ekenstam:

Bropelarna tycker jag är bäst, fin triss

23 Mona Sweden:

Tycker absolut inte att ditt bildval är tråkigt. Gillar korridorbilden. Häftigt att korridoren svänger. Bilden under bron är spännande och lite mystisk.

24 Tant Otto:

Intressant triss inte alls tråkig...alla dörrar i korridoren spännande....så den blir min favorit.

25 Cumulunimbus:

Gillar din triss, den är inte alls tråkig. Dock antar jag att flera har problem att hitta sin arbetsplats om dagarna. Gode gud, vilken arbetsmässigt icke inspirerande korridor!!

26 Jah Hollis:

Jag tycker tvärtom att din triss är riktigt bra. Det är inget enkelt tema (jag har hittills sett få bilder med äkta symmetri i, och mina egna är inte med bland dem). Kontorskorridoren i mitten gillar jag mest.

27 P.K:

Korridoren är ju ett praktexemplar på symmetri och absolut rätt i veckans triss.



Men annars känns den arbetsmiljön ju rätt steril och modern och tråkig, vad tänkte arkitekten på..

28 Monica:

Schysst! Gillar kontorskorridoren. Bra!

Kommentera här: