Tema fredag - naturligt

Visst brukar jag ta fram kameran och ta foton på naturen när jag ser något vackert. Vem gör inte det?
Men även lite mystiska motiv väcker fotografen i mig då och då. Naturen börjar få liv, våren är här även om denna fredag är dyster och grå. Snart fullt med häckande fåglar, skira ljusgröna blad på lövträden och en massa vårblommor där ute. Ibland är det roligt att krypa nära och fånga något mindre. Här lite naturligt liv i vattnet.



 

(Nej, så långt har inte våren hunnit, fotot är från förra årets snöfria period...)


Andra naturliga tolkningar här!

Blir säkert någon längre promenad i helgen... Må gott alla!
Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Vatten är mitt grundelement - hur mycket katt jag än är! =) Som barn alltid sist kvar i sjön, mer under ytan än ovanför, och blå om läpparna när de lyckades dra upp mig. Just det, det var inte det jag skulle skriva...



Är det grodyngel eller är det min fantasi som spelar ett spratt? Fin bild oavsett.

2 Tinkerbell:

Underbar bild ...

Håller med om mystiken!!!

Skulle bli en fin tavla att njuta av ...

3 Cecilia Artista:

Vilken härlig bild du tagit! Den ser ut som en akvarell. Vackert med vattenblänket!

4 Rantamor-På Näthinnan:

Men visst har du fotat grodyngel???

D va coolt. Kommer ihåg när jag var liten då hade vi grodyngel i en glasburk..?????

Varför...nja jag vet inte...men vi hade humlor i en tändstickask me, d lade vi vid örat och lekte transistor apparat. När det blev tyst...fångade vi en ny humla.

Barn är grymma. Men då visste vi inte vad grym var ens.



Jasså du blev flugfiskesugen av fotot av gubben min. Kan tro d för det ser onekligen skönt ut när folk flugfiskar.

Vackert och rofyllt.

Det här fotot är taget uppe på kalfjället Slipsiken. Det är lappvatten som är kvoterat, så det släpps bara några fiskekort per år och ifjol hade han turen att få fiska där. Det var massor av små sjöar och vackert som bara den. Orört och oförstört. Där får man vistas med stor vördnad för naturen. Blev helikopter som lyfte dom dit och hämtade efter fem dagar. Tror alla grabbarna blev religiös av upplevelsen.

Härliga fjäll öringar som var guldfärgade.



Jo han gör nog sina egna flugor men är rätt lat med just detta. Har funderat att ta över den verksamheten ser så kul ut. Men flugfiskar gör jag inte, min rygg håller inte för denna form av fiske. Men gubben är rätt duktig och det är en fröjd att se han få hugg och landa en fisk. Teknik.



Ha en bra fredag.

5 LissenTo:

Lite som en tavla ser det ut, pastelligg skimrande. Jag fotar också sådant konstigt som jag aldrig skulle fotat förr. Jag ser omgivningen med öppnare ögon, precis som dej!

Ha en skön helg. //Lissen

6 Marie Carpe Diem:

Läcker bild med sjudande liv. Jag gillar dessa små liv bäst när de är i den där formen faktiskt ;-).

Ja du ang min låga vinkel. Låg där på de hårda stenarna med rumpan i vädret och en make som stod bredvid och gapskrattade. Han har INTE förstått det där med att hitta just "den DÄR" vinkeln ;-).

7 Kerstin:

Riktigt läckert foto, skulle passa utmärkt som en tavla. Det är kul att se hur man "förvandlas" när man har kameran med, man ser saker som ingen annan ser, och det ger många roliga och annorlunda foton.

Ha en härlig fredag, Erik.

8 Monica o Jacob:

Ojoj det var några stycken,läckert foto;-)

9 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

Oj, coolt foto du har tagit...

mystiska speglingar och jag tycker mig se att det är grodyngel i vattnet!



Ja, jag vill nog också ha väggar runt om mig i fall jag ska göra det "naturliga"... eller i alla fall bakom en gran om jag är ute i det fria....

Men den gubben på toa stolen fick rätt bra betalt där han satt....



Ha en trevlig helg!

10 Daniela:

Ahh, läckert! Nu förstår jag vad du menade med något litet som blir stort :) Grodyngel är verkligen ett barndomsminne...

Ha en trevlig helg.

11 Kvasthilda:

Jisses.... Inte har jag fångat grodyngel på bild. Det var nog mest i hinkar. Hahahahaa. Kul bild blev det dock.

12 Anette:

Oj, tänkte jag - grodyngel redan - men sen såg jag vad du skrivit! Det är väl riktigt fascinerande med grodyngel. Jag har ju fyra söner, så jag har "genomlidit" en del "grododlingar".

Vi har en damm i närheten där det riktigt kokar ibland när man går förbi. Fullt med grodor är det!

Trevlig helg. /Anette

13 mimmi:

Jag gör precis som du :) jag kan inte gå förbi en vatten pöl om jag ser att moln ... träd .. eller annat speglar sig i den utan att ta fram kameran och fota det :)

Din bild här blev kanon bra :D

14 Agneta:

Vad häftigt och dessutom väldigt snyggt! :) Trevlig helg!

15 Hedwig:

Wow vilken massa grodyngel, vackert. Men jag hade nog inte velat ha det som travla.

16 Tina:

Det var en hel hop med grodyngel du har fångat på bild, coolt!! :)

17 Jah Hollis:

Fin bild, men jag misstänkte att den inte var årsfärsk. :-)

Kommentera här: