Stress

Vill börja med att nämna att det inte är någon fara. Jag känner just nu ingen stress, mest skönt nu när våren tågar in i vår natur med fullt pådrag. Till helgen är det Valborg och så Första maj då en del tågar med i olika demonstrationståg. En typ av tåg som lär gå när de ska och som brukar komma fram, till skillnad från en del av de vanliga tågen...
Men stress är veckans Tisdagstema. Att gestalta stress i ett foto är inte så lätt.
Men här kommer ett tolkningsförsök.
Det sker inte så ofta, men det händer att Liljeholmsbron har broöppning under morgonrusningen. Det kan säkert verka stressande för många som blir sittande i sina fordon bakom den uppfällda broklaffen, som om morgontrafiken i sig inte är tillräckligt stressande i en storstad.


Stressigt?!


Andra tolkningar här, 

Erik

Kommentarer:

1 Pumita:

Jag blir inte så stressad i köer, man får ta det som det är, men tycker att bilden ser lite otäck ut... kom att tänka på den där olyckan för många år sedan (Tjörnbron hette den har jag för mig).

2 Tinkerbelltin:

Oj, det måste vara en mardröm att råka ut för detta på väg till jobbet!!! Stress, stress, stress ...

3 Pialotta:

Jo du det kan jag oxså tänka mig .. vissa är så himla stressade att de blir rasande av att vänta.

Bra bild du fick till som alltid:)

Ha de gott/P-L

4 Shannara:

Kan vara nog så stressigt... Här händer det inte så ofta och om ungarna varit med i bilen hade det varit ett spännande äventyr istället. =)



Själv hade jag svårt att fixa en stressbild... Dessutom vet jag inte om mitt bidrag gick fram alls på sidan för tisdagstema... Får väl se om det kommit upp ikväll (på bloggen finns det i alla fall. =)

5 Dina:

sent svar: Hetsen/stressen tar nästan aldrig slut. Juni är efterlängtad! Synd att det sociala livet är lite off på Stockholms Uni, men det funkar ändå;) Juridik är superintressant, och väldigt nyttigt för allmänbildningen också!



Tillägg: Har gett upp hela idén om att åka bil in och ut ur stan. Det blir så otroligt frustrerande ibland!

Kommentera här: