Musik

Tisdagstema vill se musik. Musik är en ganska stor del av mitt liv, på olika sätt. Det vet de som känner mig.
Det går att skapa musik av i stort vad som helst, men instrument underlättar musicerandet, en cello (mmm) eller kanske en vacker sångröst. Eller varför inte en syntheziser? Musik är livet! Så det blir några foton.


Stränginstrument.


Musikanter (Håkan Steijen med gitarren) på en trevlig fest.


Blåsinstrument.


Gruppen Calaisa, där alla fyra spelar och sjunger.

Jag märker att det är ganska svårt förmedla musik genom foton.
Tur det finns andra media (som Spotify, där finns t ex Calaisa att lyssna på). Du får ha en skön tisdag!


Andra tolkningar här, 


(Attans... försökte hamna på plats 56 i kommentarslistan, men någon hann före. Det hade varit skoj, men vad gör det?)

Erik

Kommentarer:

1 LottaM:

Hejsan!

Bara gillar all slags musik, vad vore livet utan musik INGET. Många bra foton om och av musik.



Tack för din kommentar hos mig.

Vår gamla stereo gör jag mig aldrig av med den är mitt allt.

Ha en fortsatt bra tisdag!

LottaM

2 Daniela:

Underbart med livespelning, men spotify är också en skänk från ovan :)

3 Kate:

Fin blogg! Allt bra idag?

4 Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg:

Najs blogg ;D

5 Mariann L:

Härlig bild på gårdsmusikanterna!

6 Mats:

Wow - malmöbandet Calaisa gillar jag!



Annars är banjo ett mystiskt och lite bullrigt intrument. Men sexsträngat?

7 Anneli - A'la Foto:

Härliga bilder! Bra tolkat!

8 Hedwig:

Att musik är en stor del av ditt liv har jag förstått. Fina bilder från dina musikupplevelser.

9 Maria:

Tack :)Jag kan förstå att musiken kanske inte faller alla i smaken, men jag gillar det skapt.

ha en bra dag :)

10 Pialotta:

Härligt med människor som gillar musik.



Calaisa är en bra tjejgrupp:) Härliga bilder som vanligt.. gubben med kepsen en riktigt häftig bild:)

Nu blir det mer musikupplevelser framåt Vår och Sommar ute i det sköna gröngräset:)

Ha de gott

11 Anna:

Härliga bilder... Mycket musik där =)



Jo, Mimikry är väl förekommande i min blogg. Har varit ett fan av dem i så många år så de betyder väldigt mycket för mig, mer än rent musikmässigt.



Apan är smeknamn på en medlem i bandet

12 Nukke:

I 2. och 4. bilder kommer musik väl fram !!! Bra bilder !

Kommentera här: