Gul och rosa

Efter en paus är  tillbaka med påskiga färger, gul och rosa. Men varför stanna kvar i påsken när färger kan hittas året runt?
Jag söker mig ut till varmare trakter och visar upp en modig man i rosa skjorta. (Jag upplever att man måste vara trygg i sin mansroll för att kunna bära en rosa skjorta snyggt.) Vi hade ett långt och intressant samtal när jag både drack en cappucino och någon stark men god sprit som han rekommenderade och sa passade bra till kaffet. Det gjorde den färglösa vätskan. Undrar vad det var? I vårt prat med lustig blandning av engelska, tyska och italienska när inte rätt engelska/tyska ord ville komma blandade två italienska herrar sig in i diskussionen och jag fann det bäst att nicka lite och svara "si" då och då. För nu övergick samtalet i princip bara på italienska, men en del brottstycken förstod jag här och där, då kunde ett no eller si komma. När jag skulle gå förstod de två andra herrarna att jag var turist och dålig på italienska. De ursäktade sig flera gånger, men menade att jag verkade förstå mycket (ähumm...) och jag blev bjuden på en till sprit innanför västen innan jag sa ciao och vandrade vidare i stan. Det har hänt flera gånger att jag blivit tagen för bofast, tyvärr inte alltid med samma goda resultat som inne i denna bar i Terracina i Italien.



 
Har tyvärr glömt bartendern/baristans namn, inflyttad från Rom. Han samlade på kepsar också, bara en sådan sak. :-) 


Andra tolkningar finns här,
 

Erik

Kommentarer:

1 Daniela:

Det låter som du hade en härlig resa, och mannen i rosa ser ut att kunna sitt kaffe :)

Tack för titten inne hos mig, vet faktiskt inte vad den lilla blomman heter , men det växte massor av dom vilt ute vid ett torp, dom är väldigt små och ur söta. Trevlig påsk!

2 Kvasthilda:

Killar i rosa skjorta, det gillar jag. Maken skulle nog aldrig drista sig till att ta på sig en babyrosa skjorta, men han har en skotskrutig keps i cerise, vilket i sig är nåt stort! Kanske skulle falla italienaren på läppen? :-)

3 Cecilia Artista:

Du verkar ha haft en riktigt trevlig dag där i baren tillsammans med italienarna!

Rosa skjortor är helt OK tycker jag. Du kanske ska försöka!



Glad fortsättning på påsken!

4 Mad World:

Jag säger (skriver) bara en sak. Italien.



Killar i rosa skjorta tycker jag väl sådär om. Om de inte är italienare förstås.

5 Misswhatsit:

Det verkar som att det var en minnesvärd resa. Det är alltid intressant att träffa nya människor.

6 mimmi:

Det lät som det var en jätte trevlig tur ni hade där nere:)

Jag kan inte ett dugg av det språket ..hm .. jag kan ju säga ciao men det är nog allt :)

Kommentera här: