Blått och grått vid Slussen

                                        

Nog verkar det vara lynnigt väder där ute! Igår kväll regnade det och sedan blev det en stjärnklar natt. Få se om jag går iväg och tittar på någon eld ikväll? När barnen var yngre var det viktigt, men numera inte samma sak. Just nu är det soligt, men regn utlovas senare idag. Både blåst och regn utlovas imorgon på 1:a maj, så att de som tågar i demonstrationerna verkligen får slita med standar och plakat.
Veckans färger blått och grått fann jag igår vid Slussen. Ett flottbesök (är krigsskeppet möjligen från Danmark?) ger bra grå färg och Saltsjön bidrar med det blåa om nu inte himlen räcker...
Passar på att önska alla en trevlig Valborg!

 


Andra blå/grå bidrag här, 

Erik

Kommentarer:

1 Solvarma Irene:

Hej!



Ja det var ett flott flottbesök, en fin bild i de rätta färgerna.



Vad beträffar vädret så har vi här i Göteborg det lite mulet och ett och annat regnstänk, hoppas att det blir uppehåll ikväll då skall vi in till stan och se Chalmerscortègen.



Vad beträffar Hammarkullen så har jag bara varit där på karnevalen men jag läser ju ett och annat om vad som händer där.



En skön Valborg önskar jag dej oxå,

Irene

2 Mariann L:

Det stämmer verkligen med dagens färger!

3 mimmi:

Ja det är inte lätt att veta hur vädret skall bli .. den ena timmen grå nästa sol och sen grå och regn igen :)

en jätte fin bild har du här på dagens tema :)

4 Pumita:

Danskarna anfaller... ;) Jobbade på Skeppsbron för ett antal år sedan och där satt man på första parkett när det kom flottbesök. Alltid lika kul!

5 Photos by Storm:

Härliga blåtoner i lite dimma. Ha en fin Valborg. Håller med dig om att man stått och frusit vid valborgseldar under årens lopp. Inte lika viktigt längre/Lis

6 foto CHIP:

Vad du har fångat fredagsfärgerna fint!!!

7 El Stiffo:

Det var en fin bild !

8 Nukke:

Oj friska vårvindar vid Slussen !!! Glad 1. Maj !!!!!

9 Jah Hollis:

Aprilvädret tycks hänga med in i maj i år.

Jag bara undrar varför du antar att det är en dansk båt som ligger där. Kanske du ser/såg någon flagga som inte jag ser på bilden.

Jag försökte hitta något på nätet om flottbesök i Stockholm nu, men det var lättare sagt än gjort.

Kommentera här: