Tisdagstema - fångad

Hur ofta känns det inte som man är fångad? Det kan ju vara en känsla som kryper på en i vardagen på helt olika sätt. Du sitter i något möte eller kanske inklämd mitt i en bänkrad och lyssnar på ett föredrag. Ganska snabbt börjar tankarna vandra iväg, kanske är det ljuvligt väder utanför som lockar eller föredragshållaren är synnerligen ointressant...
En del föredragshållare har entoniga malande röster som nästan omedelbart försätter mig i mental dvala.
Nu finns det som tur är många möten där jag känner mig motiverad och deltar aktivt, även bra föredragshållare som engagerar och fångar mitt intresse, min uppmärksamhet.
Men det finns också tillfällen när ordet fångad (som tillfälligt fängslad) ligger nära till hands.


Detta foto är från min egen arbetsvardag, inga jämförelser i övrigt...

Just vid detta tillfälle var det det ljuvliga vädret och skärgårdsmiljön utanför som fick mig att känna mig rätt så fångad i det där rummet. I övrigt trevliga dagar, det var ju arbete, konferensdagar. Lite plats även för naturupplevelser och bättre kontakt med en del arbetskollegor. Som vanligt bra mat och gott kaffe, utmärker bättre konferensanläggningar.

Helt andra tolkningar finns här!  

ps Hög tid att kravla ner i "bingen" och dra täcket upp till hakan... och sova sött.
Kunde lämna in tidigt denna vecka, fick ensiffrigt, kul.

Erik

Kommentarer:

1 Ullis:

Bra tolkning. :)

2 Karoleen:

Trevlig tolkning. Förstår att du känner dig fångad där inne =)

3 ElinsPhoto:

Bra och annorlunda tolkning!!

4 Lasseivomma:

Veckans bästa. Jag kan direkt känna den där hemska känslan när man måste sitta i ett konferensrum efter att ha åkt till någon jättefin plats ute i naturen. Kanonbra tolkning.

5 LottaM:

Åh Ler igenkännande. Det är svårt att fånga uppmärksamheten på talaren.

Ha en bra dag!

6 veronica-ifokus:

Tycker du visar en klockren tolkning!!!

=)

7 Lissen:

Mmm känner igen det där. Ibland kryper det i kroppen. Det bästa är när man blir totalt fångad och tiden försvinner.

Ha en skön tisdag!

8 Marie Carpe Diem:

Bra tolkning med eftertanke. Hoppas du sussade gott ;-)

9 Carina - inspirera:

Så sant, det gäller att fånga rätt tid på dagen!

Ha en skön tisdag...

Kramen.

10 Margareta -Fotomix:

Håller med dig helt och hållet. Tänk vad svårt det är att vara fångad efter lunchen, när ögonen vill falla igen. Stundom är vi fångade i något som vi tycker om, eller så sitter vi av tiden för vi har hört samma sak tidigare./Margareta

11 Emma:

Känner igen mig i din tolkning :)

12 Tony:

Bra text till bilden, så är det nog för många.

13 Erik:

Tack för alla positiva kommentarer! :-)

14 ElStiffo:

Jag hatar möten! Jag klarar ungefär 20 minuter men har lärt mig att se ut och uppföra mig som om jag var där. Bra bild och tolkning!

15 Helena Kulle:

Kul tolkning :)

Kommentera här: