Nattligt intryck & musik

En del besökare dyker först upp mitt i natten... Som den nattuggla jag är är detta en vanlig syn.


Så här mörkt var det...

                          när jag fick span på hungriga rådjur utanför...
                         
                          Genom att trixa och fixa med fotot får jag natt att nästan se ut som dag.
                          Det verkade som ekollon var något de glatt tuggade i sig.


Känner att jag inte kan släppa några tankar, rensar hjärnkontoret med en Leonard Cohen låt,
tänker på en speciell bloggare.

                      

"Dance Me To The End of Love" med Leonard Cohen och band. Lite rumphuggen liveversion, men ändå med bra känsla även om Cohen börjat tappa sin röst. En fin låt, tycker jag. Tror inte rådjuren bryr sig så mycket om hur Leonard Cohens röst låter. Någon som vet hur David Bowie mår och vad han gör? Länge sedan jag läste något nytt om Bowie...
Nu kanske jag kan lägga mig. God natt alla bloggare och bloggläsare! :-)
Erik

Kommentarer:

1 Artlover:

Hm,Jag tycker att du fick lite smak av Alienkänsla med det gröna fönstret:-) Vad är det Newt säger från fimen Aliens? De kommer fram på natten, almost:-)

2 Erik:

Snyggt Artlover. Fin koppling till favis-filmerna (kanske speciellt ettan), det gillar jag. :-)

3 Daniel:

Där hade du tur! Söta!

4 Inger Maryissa:

Så mysigt foto på rådjuren.

De är ju så vackra djur.

Leonart Cohen tillhör också mina favoriter och jag har flera CD-skivor av honom hemma.

Hans sånger är så bra och han sjunger så bra.

Ha en bra fortsatt dag.

5 Anna:

David Bowie vet jag ingenting om med Cohen älskar jag. Hans rökiga röst får mig att rysa av behag ibland. Och just Dance Me är en av mina favoritlåtar.

6 El Stiffo:

"Another green world"

7 Fia:

Åh, Cohen! Värmer hjärtat! Vad påpasslig du är när det gäller att plåta djur i närområdet. Det är en rikedom att få besök av fina rådjur, och jag blir så fascinerad av djurlivet i storstan. Vart tror du rådjuren tar vägen på dagarna?

Kommentera här: