Fredagsfärger - gul och grön

Oj, med dessa fredagsfärger är det lätt att bara ta någon bild på höstliga lövträd.

                    
                     Men det tycker jag vore för enkelt, så bilden ovan är inte mitt bidrag!

Istället söker jag vidare för att hitta något gult och grönt att fånga i kameran...

  

 Grönt balkongräcke och gula plastslangar.. njaeää, inte helt nöjd med detta foto heller.


Slutligen finner jag ett motiv som jag tycker passar bra som bidrag denna vecka. Med fotot här under lämnar jag in mitt bidrag till...

                                 


Skönt med en busskur att smita in under tak på, när höstregnen börjar komma. ;-)

Klicka på logon ovanför tredje fotot, så kan du se andra tolkningar av Fredagsfärger!

Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

På det tredje...:-)

Jag tycker alla bilderna fungerar bra på veckans färgtema. Fast visst är det enkelt att välja höstlöv som det finns i ett sådant överflöd nu. Ha en fin helg!

2 Fia:

När jag såg bilden på busskuren kom jag att tänka på att jag blir så irriterad när man slinker in i en busskur eller ett vindskydd på tågperrongen och det stinker rök. Det är väldigt hänsynslöst att använda kurerna som rökrum, så att alla andra trafikanter ska andas den förpestade luften.

3 Nukke:

1. bilden är förstås min favorit men också 3. därför att slippa under taket då det regnar :)

Kommentera här: