Fototriss - rosa

                  

Den här veckan stödjer Fototriss det rosa bandet, så temat är rosa. Ingen stor färg hos mig. Har kanske någon rosa ros i arkivet men väljer att fota nya bilder. Ute är det fortfarande mörkt och det regnar, så jag letar rosa och tar vad jag kan finna i lägenheten med rosa färg.


Kvällstidningens sportbilaga är självklar!

Sedan blir det genast svårare...


En av våra orkidéer, som har svagt rosa blommor passar bra i veckans fototriss.

Så ytterligare något rosa, hmm...

Ett fynd ifrån bokhyllan som kanske kräver en viss förklaring. I en boklåda nere i Paris, tror det var -73 eller -74 så fann jag denna publikation för tio Franc (motsvarade ungefär en tia). Denna humorbok gavs ut 1970 och varje sida har sex bröst och bland bokens 480 små bilder gäller det att para ihop brösten (alltså 240 olika kvinnor som visar upp sina bröst). Längst bak finns ett facit. En ganska annorlunda bok (typisk fransk!?), men med rosa omslag.

Blir nog många andra bidrag under dagen (och senare i veckan), även om det just nu är tjugotalet som lämnat in. Har varit vaken ett tag, tror jag går och lägger mig igen. Denna natt är ju extra lång :-)

Vill du kolla in andra bidrag till veckans Fototriss?  Klicka här!

Går också att lämna bidrag till insamlingen, klicka då här under

               
 

Erik

Kommentarer:

1 Bosse:

God morgon! Jag minns festen på Aftonbladet när det första rosa sportnumret presenterades. Vi bjöds på rosévin. Bilagan är onekligen rosafärgad, även om den delen du valde att visa inte riktigt håller den nyansen. Bild nummer tre däremot är både rosa och rolig, så den väljer jag. :-)

2 eva b:

Givetvis måste "bröst" bilden/boken bli min favorit! Kul tolkning!

3 Hasse A:

Morrn Erik.



Snusk-gubbe.......



Jag håller med dej, rosa är ett hopplöst tema,

"manfolk" fotar inte så mycket rosa....

Men man får ta vad man har.

Ha de bra.

Hasse A

4 cat:

Sista bilden passar ju ovanligt bra in på temat.

5 Irrhönan:

Du lyckades bra med att hitta motiv, ser jag! Festlig fransk bok, typiskt franskt.

6 Kadermo:

Trean är ju klockren för dagens tema. Sen kan man tycka vad som heslt om bokens innehåll - kul idé - para ihop bröst...

7 Cumulunimbus:

Rosa tuttar... bra tänkt!Dagens applåd går till dig!



Den sista bilden lär dessutom vara den mest orginella som kommer att bjudas på under denna vecka :)

8 whatthefuckdotcom:

Sista blir en favorit, väldigt passande :)

9 Susanne:

Vad kan vara mer passande än den tredje bilden. Finns faktiskt bröstmemory att köpa!!!

10 Kullagulla:

Kul fototriss med oväntade inslag. Boken och sportbilagan tycker jag är bäst.

11 Hobbyfotograf Erica Pettersson:

Jag tycker ändå att du lyckades bra med att hitta rosa motiv. Själv hade jag fått leta hur länge som helst i min lägenhet...

12 Barbro S:

Den sista, boken passade ju fantastiskt bra denna vecka. Men orkidéerna är vackrast.

13 HelenJ:

Den sista bilden är dels väldigt rolig, dels alldeles otroligt passande rosa bandet-temat. Jag gillar den verkligen! =)

14 Nilla:

Den rosa boken med tuttar, kan det bli mer passande till veckans triss. Och humor behövs väl alltid.

15 veronica-ifokus:

Så klockrent!!! Tror detta är dagens bästa tolkning!!

16 Kadermo:

Ett litet PS från mig - inga arrangerade snören, utan bara en slarvig ballongförsäljare som inte städat efter sig.

17 Monika:

Haha! Den där boken var ju helskön! Bra triss du fått ihop!

18 Erik:

Åh, tack för alla trevliga kommentarer. Jag var lite skraj för att foto tre skulle mottas mer negativt. Fast just till detta tema är den nog inte så dum... det bevisar kommentarerna. Glad att "den dög", verkar ju vara lite av favorit. :-) önskar alla en bra vecka!

19 Monkan:

Smart idé med tidningen, jag känner till den men brukar inte läsa den :-) utom möjligen under fotbolls-VM.



Boken/spelet var ju klart udda... Passar ju in på temat, och tänk att den var rosa, de var lite före sin tid fransoserna :-)

20 Nukke:

Vackra bilder om vardagen ( den där juver book ser nog ganska hemskt ut men borde nog först läsa vitserna för att förstå det :)

21 Jah Hollis:

Du fick ihop din triss i alla fall, om än även med en viss möda. :-)

22 paula:

självklart vinner bröst boken det är ju det oktober månad handlar om ...

23 Fia:

Jag håller med om att trean är en klockren tolkning. Vad kan bättre illustrera veckans tema?

24 ViDu:

Rolig triss! Jag tycker absolut att den sista bilden blir min favorit.

Kommentera här: