Fototriss del 67: ROST

Den här veckans Fototriss från Helena är också en tävling. Den som vinner får en fotoalmanacka! Gav mig ut på en fotopromenad i grannskapet och fann denna rosttriss.

 
Första rostfotot. "Ska vi byta grejer, jag bytte en rostig skruv mot en cykelpump..."


Andra rostfotot. Tror sågklingan har slöat till sig av all rost.



Tredje rostfotot, behövs kanske lite förklaring? Ville ha med lite mer än bara rost på fotot, då blev det denna bild. Nere i Vinterviken ligger en större metallbåt förtöjd. Har sina skavanker uppe på däck och är rostangripen just vid vattenlinjen. Tveksamt om båten klarar att ligga kvar i sjön över vintern. Blir det en kylig och isig vinter kan trycket kanske bli för mycket!? Termometern visade sex grader Celsius och det var soligt ute denna söndag i Aspudden. Trädgårdsfiket är stängt för säsongen, men cafét i "Syran" (förr Skulpturens hus) nere i Vinterviken höll öppet idag.


Sugen på mer rost? Klicka bara på Fototrisslogan här under.

                  
Erik

Kommentarer:

1 Ulrica:

Tänk att just rost är så fascinerande och vackert... och samtidigt förrädiskt farligt.



Fina bilder du bjuder på.

2 carina:

Snyggt! inte behövs det någon förklaring till dina fina bilder.

3 Pia:

Jättefina bilder!

4 Nukke:

3. bilden är nog vackrast men de var bra alla !!!!



ps. Har du hört att Hästskon har någon hängt så att lyckan rinner ut ???? Och hur skall man hänga hästskon ???? Uppåt eller neråt ?????

5 Nukke:

Hallå ! Tunna är rostig !

6 Nukke:

Nej det är nog människograft med min ogräsmaskin !

7 Kadermo:

Snyggt. Den rostiga, spindelvävstyngda sågklingan blir min favorit. Ler åt dina caférapporter, men håller med - en fika längs promenaden är aldrig fel.

8 Hasse A:

Morrn Erik.



Den var inte bara slö, den hade skit mellan tänderna också.



Men jag satsar på båten.



Ha de bra.

Hasse A

9 Hasse A:

Morrn Erik.



Den var inte bara slö, den hade skit mellan tänderna också.



Men jag satsar på båten.



Ha de bra.

Hasse A

10 Lasseivomma:

Ja du hittade ju lite rost du också. Jag tillhör inte dom som samlar på rostiga saker direkt, men något hundratal objekt skulle jag nog kunna plocka fram.

11 Anni:

Ja, det gäller att kika nära för att se den skruven - inte för oss, men för fotografen!

12 Caroline:

Ja, båtar kan ju oxo drabbas av rost, hoppas den klarar vintern!



Caroline

13 Pialotta:

Just trean med lite rostigt i nederkanten på båten gillar jag:-) Fotografiskt så bra:-)

14 ViDu:

Sista bilden är min favorit denna veckan.

15 Viola:

Hej!

Ja det var lite rostigt här;-)

Fina bilder.

Bild nr 2 gillade jag bäst.



Hej från mig/ Viola

16 Jah Hollis:

Fina bilder och jag kom också osökt att tänka på Hasse Alfredsons låt i sammanhanget. Ja, Skåne måste nog vallas in här och där om vi ska klara havshöjningen och framförallt erosionen som är ett jätteproblem på delar av sydkusten. Min invallning är från Smygehuk, vår sydligaste landpunkt, där man för några år sedan byggde en utsiktsplats som man inte vill ska spolas ut i havet.

Kommentera här: