Svävande

Nyligen började ett nytt fototema. Det är Sinneskatten som håller i tema fredag. Denna fredag vill hon få tolkningar på svävande. Jag är ibland väldigt konkret i mina tolkningar, så får det bli denna fredag. Inflygningen till Bromma flygplats går rakt över min arbetsplats. Störs inte alls av buller inne på kontoret, men utanför märks det onekligen när flygplanen kommer in för landning. Brukar tänka på likheten mellan flygplan och svävande måsar och andra flygande fåglar när jag ser planen komma flygande in mot Bromma. Speciellt fåglarna som med lätthet klarar sig glidande fram i termiken. Samtidigt är det ganska fantastiskt att dessa tunga plåtskrällen flyger alls! Ibland skapas kondenslinjer från vingarna i skyn när planen kommer flygande, blir som en landningsbana i himlen.
Sinneskatten visar själv upp en rönn som nästan svävar ut över havet. 


Erik

Kommentarer:

1 Jah Hollis:

Tjusigt fångat flygplan. Jag hade faktiskt en flygplansbild på G själv, just en sådan på längre håll med tydlig kondens efter. Men det blev något annat som svävar fram över oss alla i stället. Ha en fin helg!

2 carina:

Visst är det fantastiskt att en sådan stor plåthistoria orkar att lyfta och sväva om kring.



3 LottaM:

Var inne på samma tanke, men eftersom de varit med i andra sammanhang så fick det bli ett annat foto hos mig. Snyggt fångat.

Ha en bra weekend.

4 Solvarma Irene:

Hej!



Vad snyggt med en järnfågel som kommer svävande.



Må gott, önskar Irene

5 Kadermo:

Lyckost, på sätt och vis, du som får studera planen på nära håll. Bodde en gång på ett hotell i Bromma, där inflygningslinjen låg rakt mot mitt rum. Kändes lite läskigt ibland.

6 Lasseivomma:

Snygg vinkel på planet med utfällda klaffar. Tycker ibland att planet skulle ramla ner när dom sätter i bromsen på detta sätt, men det fortsätter som tur är att sväva.

7 Marie Carpe Diem:

Vad kan vara mer svävande en detta plåtrör ;-) Skulle vara en pippi då förstås. Bromma är en perfekt flygplats om man inte vill ta sig ända ut till Arlanda, men jag tycker onekligen synd om djur, natur och människor som bor i närheten.

8 Mona:

Snyggt fångat! Mycket effektfullt med de svarta träden och planet mot den molniga himlen.

9 Erik:

Oj, trodde inte jag skulle få så pass många kommentarer, kul! Tack för dem, senare idag ska jag kolla in era bloggar, jag återkommer efter lite lördagshandlande... :-)

Kommentera här: