Musikfoto - veckodag lördag

Det verkar strula på MusikFotos bloggsida! Men det hindrar inte mig från att bidra med en skön låt som Elton John gjorde ihop med textskrivarkompisen Bernie Taupin. Låten var med på dubbelalbumet "Goodbye Yellow Brick Road".

                                                                             

Kan passa på att berätta att nu funkar MusikFoto-bloggen!
Tidigare fel är tydligen lösta...

Tar mitt eget foto först, få se om ni kan gissa låttiteln...

 


En skön låt! Många grupper har gjort coverversioner på denna Elton-klassiker.
Lite specialarrangerat foto för att fixa temat veckodag.
Har letat runt lite och funnit ett trevligt klipp,
det verkar som flera gamla orginalmedlemmar spelar på detta konsertklipp från Japan.
När skivan spelades in var det utöver Elton själv på "grand piano" även Davey Johnstone på gitarr, Dee Murray på bas och Nigel Olsson på trummor. Ett tajt gäng som tillsammans gjorde flera superbra skivor på 70-talet.
När jag tittar på klippet från Japan så tror jag det stämmer med folket runt Elton John. Är det någon som vet? Är det samma folk som när skivan spelades in?  


Finns High Quality version på detta klipp, klicka på länken http://www.youtube.com/watch?v=EadIvDAWkf8



     


En variant på mitt musikfoto var detta, men det avslöjar ju allt ;-)


Skorna, som är väldigt sköna är köpta i Paris (en liten "blink" mot filmen Diva som visas ikväll, se annat inlägg)
Erik

Kommentarer:

1 SyStEr EvA:

En liten man men en väldigt stor musiker. Såg honom i Malmö för ett tag sdedan!

Du skall ha en eloge för att du plockat fram kameran och arrangerat bilder till veckans tema! Snyggt!!!



ps använder du dina snygga skor något?!

/Eva

2 Rajson:

Såg ett program om Elton John och hans text författre.Tydligen skrevs texten först och så fixade EJ musiken efter detta. för mig känns detta lite knepigt att inte ha en melodislinga i huvudet under tiden man får till texten.Men så kan jag varken skriva texter eller musik!

Du , dom där läckra skorna hade jag inte kunna lura på min make!Han är mer åt seglarsko hållet.

Trist att sidan har krånglat.Tyvärr inget jag rå över!

Ha en skön fortsättning på helgen!

3 anneli:

Elton och den låten en riktig klassiker! schyssta bilder och tolkning - kul!

4 akson:

I just love it!

Finns det något mer att säga om det? NEJ!

Kommentera här: