Fototriss - spetsigt (del 2)

Vi kör igång brutalt, direkt på det spetsiga. Stort intresse för dessa fototrissar, redan en drös som lämnat in!


Foto 1: Rätt mycket spetsigt här, men tänker främst på Riddarholmskyrkans genombrutna torn.
Det som syns framför Riddarholmen är arbetet med nya Citybanan, tunnelarbetet under Riddarfjärden.


Foto 2: Grind med "spets" för att hindra klättrande över grinden. Finns vid Mariahissen på Södermalm.
(Precis som det spetsiga tornet på själva Mariahissen.)


Foto 3: Segelbåtar med sina spetsiga master.

Kanske inte så spetsigt funnet, men ändå...


Många fler tolkningar här 
Erik

Kommentarer:

1 Mitt i Fågelsången:

God morgon! Spetsiga grinden tycker jag om, även om Riddarholmen är svår att motstå.

2 Pysen73:

Härlig vy över Stockholm!

Grinden är också väldigt fin.

3 Hasse A:

Morrn Erik.



Det gjorde inte "ont" att se dina bilder med spetsar.....



Ha de bra

Hasse A

4 cat:

Härligt spetsig triss. Får nog säga att grinden blir min favorit:)

5 Mia:

Fina spets bilder

6 NatureFootstep:

Snygg triss. Och tack för info, visst inte att de bygger ny citybana.

7 Ulrica:

Bild nummer två var snyggt komponerad med flera spetsigheter i ett. Vyn över Stockholm... tröttnar aldrig.

8 Mad World:

Jättefina bilder med spetsigt. Gillar den andra mest, den är spännande.

9 milla:

Andra bilden var fantastiskt snygg tycker jag =)

10 Nukke:

Kyrkans torn i närbild skulle ha varit intressant att se. Bild 2. är min favorit.

11 Amanda:

Redan på första fotot finns det tre olika spetsar, en vacker bild över Stockholm. Det mesta du visar ligger vid vattnet, även om man bara ser det på två av dina foton. Jag tycker om din triss och gemensamt är den spetisga formen som finns på samtliga fotot. /Amanda

12 kaxi:

Gillar verkligen tvåan som är ordentligt spetsig. Trean är kul med gubben i masten :)

13 Majsan:

Härliga spetsbilder men bild två vann i mina ögon. :)

14 Randi:

Vacker triss! Foto 2 är helt underbart komponerad - blir min favorit.

15 Proforma - Irene:

Här var det spetsiga bilder! Jag fastnar för den andra bilden, kyrktornets spets går igen i staketet!

16 Nilla:

Grinden tycker jag bäst om, med det spetsiga tornet i bakgrunden. Två flugor i en smäll.

17 Caroline:

Härliga spetsiga bilder från Stockholm, bilden med grinden blir min favorit!



/Caroline

18 Ninni:

Vyer över Stockholm tittar jag gärna på. Så vacker stan är! Av de tre så tycker jag allra mest om bilden från Mariahissen med grinden. Den är jättefint komponerad.

Tack för dina vänliga ord...de gör mig så glad ska du veta:)

Må så gott!

19 Kadermo:

Grinden blir nog min favorit också. Det vassar kommer nästan igenom skärmen. snyggt.

20 marie roxbro:

Härliga spetsar...gillar den mittersta....maffig...ha det gott

21 Jah Hollis:

Åjo, nog uppfyller dina bilder kraven för veckans tema. Och varför inte utnyttja spetsarna i Stockholms horisont när de finns där?

Det är som med Det tjechovska geväret. Just det, det var Tjechov som sade det, inte Hitchcock. :-)

22 Pialotta:

Du har verkligen fått till det med dina spetsiga foton.. gillar alla bilderna, men den andra bilden allra mest.. väldigt snyggt vinklat.. du vet ju att jag gillar vinklingar;-)

23 Tonårsliv by Leonora - Back in the game again:

Hoppas du haft en härlig dag! :)

allt väl?

Kommentera här: