Fototriss - baksidor

På grund av omständigheter kan jag inte springa ut och ta nya foton på veckans triss. Får bli några baksidor från arkivet. Vilket skapat en del problem, valet av foton är inte alltid så lätt. Blev dessa tre foton till slut.


Många baksidor på Sveavägen.
Efter Quarnevalen passade många i publiken på att vandra mitt på gatan.


Baksida / Bakgata i södra Italien.


Baksidan på en i publiken och en lustig baklängescyklist, fast han trampade framåt, såg lustigt ut.

Se där en fototriss denna söndag då norrmännen firar 17:de maj, trafikkaos ut mot Djurgården (sa de på radion), där dagen firas på Skansen för norrmän i förskingringen (som väderdamen på TV4).


En massa andra baksidor kan du hitta här på  

Det finns 74 deltagare före mitt bidrag att kolla in. Blir säkert några till...
Erik

Kommentarer:

1 Bosse:

Jag fastnar för mängden av baksidor på Sveavägen och undrar samtidigt om årets Qaurneval redan skett? Den italienska bakgatan påminner mig om tvättsträcken över gränderna i Cefalú på Sicilien.



Tack för din välformulerade kommentar hos mig. Du är fena på att känna in bilder!



:-)

2 Mitt i Fågelsången:

Den smala baksidan i Italien tilltalar mig mest!

3 Mad World:

Kul triss. Bakgården blir min favorit.

4 Kadermo:

Det fanns ju ett och annat i arkivet - den italienska bakgatan blir min favorit. Massor av detaljer att titta på.

5 Pialotta:

jaså firar Norrmännen i din stad oxså.. Klart de ska egentligen, de vann ju Eurovisionen oxså:-)

Din baksida nummer två ser mina ögon som vinnare.. det är så härligt att se tvätt som hänger på linor ute i det fria:-)

6 NatureFootstep:

tre intressanta bilder. Skulle gärna sett den där baklängescyklisten. :)

7 lilalili:

Tre härliga baksidesbilder där din första blir min favorit! Så härligt att gå Sveavägen i ett sådant folkhav!

Hoppas du har en bra söndagskväll!

8 ElStiffo:

Sveavägen för mig med.

9 Tompa:

Hej Erik! Tvåan är min favorit som bild, ettan är favorit när det gäller att täcka upp temat. Angående ritprogrammet: det är väldigt svårt att teckna med musen. Själv använder jag en ritplatta av märket Wacom, minsta modellen som kostar ca en femhundring. Men själva tecknandet gör jag sedan i photoshop eftersom jag är mest van med det.

Jag har länkat till dig på min blogg, hoppas det är OK.

10 Artlover:

Ja, nu är mitt bidrag uppe också. Jag väljer bild nummer två, bakgården, för den är bäst från din triss.

Hade

11 Anna:

Det är imponerande Erik hur du lyckas med fotoutmaningar. Även när du inte kan ta nya bilder så hittar du i alla fall några passande. Jag har funderat många gånger att vara med i någon utmaning men jag känner mig själv. Det skulle aldrig funka så bra :)

12 Erik:

Kul med trevliga kommentarer, speciellt när jag fortfarande mår dåligt, envis influensa. :-)

Extra kul att jag funnit din nya blogg Tompa, diggar dina teckningar! Intressanta inlägg.

Anna: Tror visst du skulle kunna slå många av oss med häpnad om du klev in som trissdeltagare. Men tack för dina värmande ord :-)

Bosse: Quarnevalen sker bara vart tredje år, du får vänta två år till, sedan går varvet igen...

Skoj att flera gillade den italienska baksidan, men roligt var det att vandra med tusentals på Sveavägen :-)

13 Lissen:

Baksidan på den lilla bkagatan blir min favorit.

Att vara i annat land och upptäcka och se är för härligt.

Åkte Paddan ifjol för första gången. Försöker upptäcka nya saker när jag hälsar på hos dottern, i staden.

Krya på dej!

Ha en skön dag!

14 soffie:

bra baksidebilder

ha en toppenkväll

15 Jah Hollis:

Snygga temabilder allihop. Jag gillar kanske speciellt den italienska gränden. Den översta verkar vara en fredlig variant av Reclaim the streets. :-)

16 Majsan:

Baksidan i Italien faller mig genast i smaken.. En underbar bild.. :)

Kommentera här: