Calaisa spelade på Bengans

Vilken överraskning! Efter shoppingen på Hötorget (se förra inlägget) vandrade jag Drottninggatan till Bengans, bra skivaffär. Ja, Bengans är bäst! Väl där tog jag fram kameran.

Före releasekonserten, tre sångfåglar som jag tyckte jag kände igen. Sedan såg jag affischer och cd-skivor på väggarna.
Helt klart läge hänga kvar en kvart och njuta av musiken. :-)

Konsert i skivaffären startade kl. 17.30. Numera rätt vanligt med spelningar i butiker. Calaisa släpper sin andra skiva, nu på eget bolag. Varit på flera konserter på Bengans, även Pet Sounds på Söder har konserter. Ännu en anledning att besöka skivaffärer fysiskt (irl), roligare få "smakprov" från skivan live än lyssna på en mp3-snutt på nätet.

Nya cd:n fick jag signerad av de fyra tjejerna, kul. Speciell liten upplaga med bonus-dvd, dokumentärfilmen om deras musikaliska driv som gav dem kontrakt med stort amerikanskt skivbolag. Filmen visades på tv för ett par år sedan.
Hittade en Metro på väg hemåt i tunnelbanan, där fanns en artikel om Calaisa...


Calaisa framförde en handfull låtar, bra sväng, skön sång. Gillar deras stil, "mysig musik" om man vågar kalla något det? Ja visst, precis så, mysigt var det!
Kul när det händer något utöver det vanliga. En trevlig runda på stan en tisdagseftermiddag. Gjorde inget att det började regna på hemvägen.

Erik

Kommentarer:

1 Bosse:

Tjejerna finns på YouTube så klart, till exempel här:

http://www.youtube.com/watch?v=MShBigCMA24

Kommentera här: